Założyciele:

Tomasz Rodowicz

Tomasz Rodowicz

Dyrektor Artystyczny Teatru CHOREA. Aktor, reżyser, muzyk, pedagog, swego czasu historyk filozofii i pszczelarz. Absolwent Wydziału Historii Filozofii na Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. Współpracował z Jerzym Grotowskim w latach 1974-1979. Współtwórca Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, jego czołowy aktor oraz lider programu dydaktycznego w latach 1977-2003. Współzałożyciel Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA i jego lider od 2004 roku. Dyrektor artystyczny Fabryki Sztuki w Łodzi od 2007 roku. Dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy i Ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego Perspektywy. Wykładowca na: Uniwersytecie Łódzkim, Akademii Teatralnej w Krakowie (filia w Bytomiu), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Lider licznych projektów dydaktycznych i artystyczno-edukacyjnych dla aktorów, instruktorów teatralnych i animatorów kultury na całym świecie. W 2014 roku odznaczony medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis" nadawanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Laureat nagrody "O! 2017" w kategorii Teatr, przyznawaną przez O.pl Polski Portal Kultury. W 2018 roku został laureatem nagrody Prezydenta Miasta Łodzi za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury. W 2019 roku otrzymał prestiżową nagrodę im. Zygmunta Hübnera "CZŁOWIEK TEATRU" ustanowioną przez Fundację Teatru Myśli Obywatelskiej im. Zygmunta Hübnera, tym samym dołączył do świetnego grona laureatów tego wyróżnienia: Anny Augustynowicz, Jana Englerta, Jerzego Treli, Piotra Cieplaka i Jacka Głomba.

Dorota Porowska

Dorota Porowska

Aktorka, reżyserka, choreografka. Studiowała polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 1984-2004 aktorka Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, wystąpiła w spektaklach zespołu: "Spektakl wieczorny", "Gusła", "Awwakum", "Carmina Burana" i "Metamorfozy". Od 2002 wraz z Elżbietą Rojek, w ramach „Gardzienic” prowadziła formację „Tańców Labiryntu”. Współzałożycielka Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. W 2004 roku, wyreżyserowała spektakl „Tezeusz w labiryncie” (we współpracy z Elżbietą Rojek). W latach 2004-2009 brała udział w spektaklach CHOREI: „Po Ptakach”, „Bakkus” i „Śpiewy Eurypidesa”. W 2009 roku wyreżyserowała spektakl "Antygona" według tragedii Sofoklesa (w koprodukcji Teatru CHOREA i Teatru KANA). W 2011 roku brała udział w projekcie „Oratorium Dance Project” Teatru CHOREA. W 2011 roku wyreżyserowała spektakl "Dziewięć miliardów imion Boga". W 2012 roku, we współpracy Teatru CHOREA z białoruskim KORNIAG Theatre, zrealizowała eksperymentalny projekt „Rok 2012”. W tym samym roku wzięła udział w tworzeniu spektaklu „Sen nocy letniej” w reżyserii Joanny Lewickiej, realizowanym w w Zakładzie Karnym w Opolu Lubelskim, oraz zagrała w spektaklu "Merdytacje", w reżyserii Lizy Szczęśliwej, powstałym na motywach dramatu Alfreda Jarry "Ubu król", realizowanym przez Stowarzyszenie Sztuczne z Lublina. W 2013 roku współtworzyła projekt społeczno-teatralny "Wszędomni", realizowany z mieszkańcami ośrodków dla osób bezdomnych w Łodzi. W 2014 roku zagrała w spektaklu "Z drugiej strony", w reżyserii Ewgenija Korniaga, będącym polsko-białoruską koprodukcją Teatru CHOREA i KORNIAG Theatre. W 2015 roku wyreżyserowała widowisko "A jednak się kręci" - spektakl przygotowany na otwarcie planetarium w EC1 w Łodzi, a także "Labirynt" - produkcję przygotowaną we współpracy z awangardowym brazylijsko-japońskim kompozytorem J.H.Yudo, na lubelski Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej "Kody". W 2018 wzięła udział w realizacji nagradzanego spektaklu "Tragedia Jana" w reż. Waldemara Raźniaka, powstałym w koprodukcji Teatru CHOREA i Warszawskiego Towarzystwa Scenicznego. Cały czas uprawia rozbudowaną działalność dydaktyczną, prowadząc warsztaty teatralne dla studentów i młodzieży, między innymi na studiach podyplomowych Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego, czy warszawskiej Akademii Teatralnej. W 2009 realizowała warsztaty dla młodzieży w ramach programu „Teatr Polska”. Uczestniczyła w projektach z bezdomnymi (w Lublinie i Łodzi), seniorami, dziećmi z „trudnej” ulicy Abramowskiego w Łodzi oraz w międzynarodowym projekcie „Expeditions”, realizowanym w środowiskach defaworyzowanych w Tarragonie (Hiszpania), Renns (Francja) i na warszawskiej Pradze. Od 2017 pracuje w Wolskim Centrum Kultury w Warszawie.

Elżbieta Rojek

Elżbieta Rojek

Aktorka, wokalistka. Absolwentka Filologii Ukraińskiej na UMCS w Lublinie - obroniona praca „Recepcja kultury huculskiej w Cieniach Zapomnianych Przodków S. Paradżanowa”. Karierę wokalną zaczęła w zespole Orkiestra Św. Mikołaja, eksplorując łemkowską i huculską tradycję muzyczną. W latach 1994-2005 aktorka Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, gdzie podczas pracy nad spektaklem "Metamorfozy" zainteresowała się możliwością „odtworzenia” tańca z antycznej ikonografii. W 2002 roku wspólnie z Dorotą Porowską powołała do życia projekt taneczny "Tańce Labiryntu", bazujący na ikonografii starogreckiej. W 2005 roku wraz z Tomaszem Rodowiczem, Dorotą Porowską i Maciejem Rychłym powołała Stowarzyszenie Teatralne CHOREA. Od 2005 roku współpracuje z Fundacją Edukacyjną Jacka Kuronia oraz jest członkinią zarządu Stowarzyszenia Dla Ziemi, prowadzącego działania z i na rzecz uchodźczyń/ców. Współpracowała między innymi z NetTheater oraz Stowarzyszeniem Sztuka Nowa. Współtworzy projekty teatralne i muzyczne, między innymi "Przystanek Poezja" z Waldemarem Rychłym i Mandarem Purandare oraz koncert "Jeden/Wiele - pieśni sakralne Podlasia" z Karoliną Cichą. Jej główną cechą jest wyobraźnia, chęć dowiadywania się i zdobywania doświadczeń. Pole jej zainteresowań jest szerokie i głębokie jak morze (po którym zaczęła już pływać jachtem). Lubi zmieniać miejsca i zajęcia, ale lubi też wracać do tego co zostawiła, a powroty są inne i za każdym razem lepsze. Uwielbia podróżować, uwielbia zwierzęta i przyrodę. Pewnie gdyby mogła, byłaby ornitolożką lub fizyczką. Bardzo lubi ludzi, ich historie. Potrafi słuchać. Ma przyjaciół rozsianych po całym świecie. Baaardzo lubi piękne przedmioty. Kalinka, córeczka siostry, powiedziała że jest „żartownisiem czasami tak śmiesznym jak klaun”. Mówi po ukraińsku i angielsku, uczy się, nie wiadomo po co - greckiego. Ostatnio związana także z Wojsławicami (tymi, o których pisze Olga Tokarczuk w "Księgach Jakubowych").

Zespół Łódzki:

Janusz Adam Biedrzycki

Janusz Adam Biedrzycki

Aktor, tancerz, choreograf, reżyser, instruktor teatralny. Absolwent Wydziału Humanistycznego ze specjalizacją Kulturoznawstwo, folklorystyka, etnologia, teatrologia i filmoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Absolwent Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Współzałożyciel i członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. Członek kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010 i 2014 oraz Urzędu Miasta Łodzi w latach 2013 i 2017. Współtwórca podręcznika „Trening fizyczny aktora - od działań indywidualnych do zespołu” (2015), stworzonego we współpracy z PWSFTViT, przy wsparciu IMIT. Opiekun artystyczny i instruktor warsztatowy w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „TAKE OVER: Seeing young audiences through young people’s eyes” (2015-2017), realizowanym w ramach programu Komisji Europejskiej „Creative Europe”, przy udziale British Council. Współautor choreografii i współreżyser spektakli: „Koguty Borsuki i inne Kozły” (2010) i „Upadek - PsychoSomaticGaym" (2010). Pomysłodawca i reżyser spektaklu „Brzydal” (2013), stworzonego w ramach cyklu warsztatów teatralno-tanecznych dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Pomysłodawca i reżyser spektakli: "Vidomi" (2014), "Ciemność. To co jest ukryte" (2017) i "Rój. Sekretne życie społeczne" (2018), stworzonych w ramach cykli warsztatów teatralnych z udziałem osób niewidomych i słabowidzących. Współautor choreografii spektaklu „Studium o Hamletach” (2017), w reżyserii Waldemara Raźniaka, stworzonego we współpracy Teatru CHOREA i Akademii Teatralnej w Warszawie. Reżyser spektakli "Właśnie tu. Właśnie teraz" (2019) i „iGeneration?" (2020), realizowanych przez młodzieżową grupę teatralną. Pomysłodawca i koordynator projektów: „Jak w Ulu” (cykl edukacyjno-integracyjnych, interdyscyplinarnych warsztatów dla osób niewidomych, słabowidzących i młodych animatorów z województwa łódzkiego, 2018); dwóch edycji „Laboratorium Kreatywnego Działania” (cykle interdyscyplinarnych szkoleń i warsztatów z zakresu teatru dla pedagogów, animatorów kultury, seniorów i młodzieży, 2019 i 2020). Od 2014 nieprzerwanie prowadzi młodzieżową grupę teatralną działającą w Teatrze CHOREA. Współpracował m.in. z: neTTheatre w Lublinie (Paweł Passini), Teatrem Pinokio w Łodzi (Konrad Dworakowski), Teatrem Cinema z Michałowic (Dariusz Skibiński), Korniag Theatre z Mińska (Ewgenij Korniag), Earthfall Dance Company z Walii (Jim Ennis), Teatrem Kana ze Szczecina, Teatrem Limen z Warszawy, Teatrem „A3”, Warsztatami Terapii Zajęciowej w Świdniku, Stowarzyszeniem Integracji Społecznej, Uniwersytetem im. J.J.Lipskiego w Teremiskach, Academy of Arts and Culture w Osijek (Chorwacja), Uniwesrytetem Warszawskim (Pedagogika teatru), Poleskim Ośrodkiem Sztuki (międzynarodowy projekt Erasmus +, B.I.G.D.E.A.L.), z mistrzem Butoh Kanem Katsurą (Japonia), choreografem i tancerzem Robertem Haydenem (USA), reżyserką Darą Weinberg (USA). Romantyczny racjonalista, pesymistyczny optymista, wierzący że ten świat da się zmienić. Jej Perfekcyjność Ekstrawertyczna Pani Domu. Niespełniony Miejski Badylarz. Bez wyrzeczeń, poświęceń, w miarę swoich możliwości, uczuć, marzeń - bo żeby być, trzeba wielkiego kompromisu, nauki i pokory, a reszta jest zatraceniem. Nie spłycający uczuć, jedynie je zakrywający. Goniący za marzeniem, ale bez trupów po drodze. Swoista indywidualność, egocentryczność, wariactwo, czasami przeobrażające się w obsesyjność i szaleństwo, czasami samotnik idący swoją drogą.

Maja Caban

Maja Caban

Tancerka, wokalistka, performerka, praktykuje i uczy Ashtanga Jogi. Członkini Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA, gdzie produkuje spektakle i koncerty oraz koordynuje projekty edukacyjne i społeczne. Studiowała na Uniwersytecie Jagiellońskim na kierunku Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne, specjalizacje: Kulturoznawstwo Filmoznawstwo oraz Historia Sztuki. Zajmuje się pracą z ciałem i tańcem od dziecka, począwszy od tańca ludowego w Zespole Pieśni i Tańca Ludowego "Harnam", przez klasykę, po taniec współczesny, kontakt improwizację i tango argentyńskie. Praktykuje Ashtanga Jogę i Vipassanę, skupiając się na aspekcie terapeutycznym, równomiernym rozwoju ciała, zapobieganiu kontuzjom oraz odnajdywaniu harmonii między ciałem, umysłem a duchem. Bliska jest jej również praca z nieświadomością i "śniącym ciałem" - w oparciu o metody Arnolda Mindella stworzyła z Joanną Jaworską-Maciaszek spektakl taneczny solo "Salto Mortale. Kilka wprawek z umierania", zrealizowany dzięki Stypendium Prezydent Miasta Łodzi 2019. Współpracowała z różnymi artystami przy projektach teatralno-tanecznych: m.in. z Yukari Uto nad performancem "Nigero", z Zorką Wollny przy etiudach "Muzeum" i "Kompozycji na 12 aktorów i zakłady Lido", z duetem vj-ów ElektroMoon, przy ediudach filmowych "Tactum" i "Grzeczny-grzeszny". Brała udział w performancach tanecznych: "Flying Circus", "Wózek Warhola", "Szamański rytuał nad ściętym drzewem" i wielu działaniach site-specific. Od 2011 gra w spektaklach Teatru CHOREA: "Oratorium Dance Project", "Bachantki", "Szczelina", "Derby.Białoczerwoni", "Oratorium ziemi", „2.0.4.5. Miniopera metafizyczna”, w reż. T. Rodowicza, „Tragedia Jana” w reż. W. Raźniaka i "Bruno Schulz: Pętla" w reż. K. Dworakowskiego, a także śpiewa w koncertach: „Pieśni antyczne”, ”Gilgamesz", "Pieśni Świata", "Engi vengi", "Spojrzystość", "Lulabajki", "Bracia Polarnej Zorzy". Wraz z przyjaciółmi współtworzy KIPISZ - przestrzeń improwizacji osobistej, który rozwija ideę wolnej sztuki i nieskrępowanej kreacji artystycznej. Od niedawna z radością praktykuje świątynny masaż Lomi Lomi i rozwija wiedzę na temat hawajskich metod harmonizowania i uzdrawiania ciała (i duszy).

Joanna Chmielecka

Joanna Chmielecka

Aktorka, wokalistka, z wykształcenia kulturoznawczyni, teatrolożka. W latach 2000-2004 zaczęła zdobywać pierwsze doświadczenia teatralne w niezależnym teatrze „Anilis”, pod kierownictwem Anny Ciszowskiej. W 2009 roku ukończyła studia kulturoznawcze na Uniwersytecie Łódzkim, a jej praca magisterska wyróżniona została jako najlepsza teatrologiczna praca magisterska w roku akademickim 2008/2009. Od 2008 roku pracuje w Teatrze CHOREA i w Fabryce Sztuki w Łodzi jako koordynator i realizator projektów artystycznych oraz edukacyjnych, osoba odpowiedzialna za archiwum, stronę internetową i social media teatru, redaktor i korektor tekstów promocyjnych, a przede wszystkim jako aktorka, wokalistka, chórzystka, współprowadząca warsztaty muzyczne, rytmiczne, teatralne i ruchowe. Od 2010 roku pracuje przy koordynacji i realizacji wszystkich edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy, Ogólnopolskiego Festiwalu Perspektywy i pozostałych projektów artystycznych CHOREI. W latach 2008-2021 zagrała w 35 produkcjach teatralnych i muzycznych stworzonych przez zespół. W latach 2015-2019 jako aktorka występowała w spektaklach i koncertach Teatru Pinokio w Łodzi („Księga Dżungli” - reż. P.Jaszczak , „Smograj”, „Urok Tuwima”, „Don Kichot” - reż. K.Dworakowski). W 2019 roku w duecie z Tomaszem Rodowiczem wyreżyserowała i aktorsko wykonuje spektakl „ja, bóg”, oparty na tekstach Jerzego Grotowskiego. W 2020 roku została wokalistką zespołu Ładne Kwiatki (koncert „Piosenki do grania na nosie”), założonym przez Piotra Klimka (muzyka) i Konrada Dworakowskiego (teksty). Od grudnia 2020 roku gościnnie występuje w spektaklu „Władczyni Much” w Teatrze Ludowym w Krakowie (reż. Konrad Dworakowski, muz. Piotr Klimek, scenogr. Marika Wojciechowska). Współpracowała z reżyserami: Tomaszem Rodowiczem (Polska), Ewgienijem Korniagiem (Korniag Theatre, Mińsk), Ruthie Osterman (Izrael), Robertem Haydenem (USA), Jimmem Ennisem (Wielka Brytania/Francja) Konradem Dworakowskim (Polska), Januszem Adamem Biedrzyckim (Polska), Waldemarem Raźniakiem (Polska), Juni Dahr (Norwegia), Łukaszem Kosem (Polska); oraz kompozytorami: Tomaszem Krzyżanowskim (Polska), Moniką Dalach (Polska), Maciejem Maciaszkiem (Polska), Vagnerem Barbosa (Brazylia), Verity Standen (Wielka Brytania), Zorką Wollny (Polska-Niemcy), Igorem Gawlikowskim (Polska), Łukaszem Lachem (Polska), Pawłem Odorowiczem (Polska), Piotrem Klimkiem (Polska).

Joanna Filarska

Joanna Filarska

Animatorka kultury, wychowawca. Choreiczna czarownica i kawiarka. Pracowała jako wychowawca w świetlicy środowiskowej Pracowni Alternatywnego Wychowania w Łodzi, w świetlicy dla dzieci w wieku przedszkolnym „Kraina Pełna Skarbów” w Łodzi oraz jako wychowawca i animatorka na Uniwersytecie Powszechnym im. Jana Józefa Lipskiego w Teremiskach. Koordynuje projekty artystyczno-społeczne i edukacyjne w Teatrze CHOREA i Fabryce Sztuki. Prowadzi całoroczny program edukacji kulturalnej - "Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki". Pracuje z grupami młodzieżowymi i dziećmi. Prowadzi zajęcia muzyczne i teatralne. Zajmuje się pracą ze społecznością lokalną, współpracą ze szkołami i organizacją widowni. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2015 roku. Aktualnie studentka Pedagogiki Teatru na Uniwersytecie Warszawskim. Pomysłodawczyni spektakli dziecięcej grupy teatralnej pracującej w Teatrze CHOREA - "Żarty teatralne" i „Miasto“. Z upodobaniem śpiewa. Bierze udział w koncertach: „Pieśni Świata”, „Lulabajki”, „Pieśni Antyczne”, „Engi Vengi”, "Dzień Dobry Pinky Mouse!", oraz w spektaklach: „Bachantki”, “Vidomi”, “Ciemność. To co jest ukryte”, "Śmierć na gruszy". Współreżyserka i współscenarzystka koncertu Teatru CHOREA "Dzień Dobry Pinky Mouse!". W życiu i pracy lubi nieoczywistości.

Julia Jakubowska

Julia Jakubowska

Aktorka teatralna i filmowa, animatorka kultury, performerka, próbuje swoich sił w reżyserii teatralnej i filmowej. Urodzona w 1986 roku w Łodzi. Ukończyła Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Łódzkim, specjalność: Teatrologia. Pracuje międzynarodowo, mieszka w Łodzi i Budapeszcie. Od 11 lat związana z Teatrem CHOREA, gdzie zagrała m.in. w spektaklach: "Bachantki", "TOV/Dobro", "Oratorium Dance Project", "Grotowski - próba odwrotu". W CHOREI prowadziła warsztaty teatralne i ruchowe, była także współpomysłodawczynią i współrealizatorką licznych projektów społeczno-artystycznych, m.in.: "O miłości", "Wszędodomni" i "Abramka Fest". W Budapeszcie związana z kolektywem artystycznym Stereo Akt, gdzie zrealizowała liczne spektakle, m.in.: "Europen Freaks" (2019), "Last Change Clinic" (2017), "Etykiety" (2016), "Promenade" (2015), "We hear You" (2015). Na Węgrzech współpracuje także z wieloma artystami niezależnymi i profesjonalnymi scenami: z Operetką Budapesztańską, z Péterem Kárpáti (spektakle „Dwie Kobiety”, „Gala”), oraz Veroniką Szabó (spektakl „Queendom”), a przede wszystkim rozwija międzynarodową karierę filmową. Jej aktorksi debiut filmowy to „Schyłek Dnia” w reż. oskarowego reżysera Laszló Némesa (premiera: 75. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Wenecji, 2018). Kolejne filmy międzynarodowe: „Guerilla”, (premiera: Göteborg Film Festival w Szwecji, 2019), "Simone, une femme du siecle" (premiera: 2020, reż. Olivier Dahan), "Dark Woods"(serial izraelski, reż. Dalit Kahan), „Black Spider” (reż. Markus Fischer). Współpracowała też ze studentami Łódzkiej Filmówki, m.in. zagrała w etiudach: "Ania" (reż. Filip Gieldon, 2011) i "Krańcówka" (reż. Anna Morawiec, 2014). W 2009 roku otrzymała nagrodę za dramat „Dialogi” na I Ogólnopolskim Konkursie Dramaturgicznym „Lustro. Obraz. Iluzja.”. W 2014 otrzymała nagrodę Francesc Candel za pracę na rzecz integracji imigrantów w Kataloni, podczas pracy na spektaklem na festiwalu teatralnym Fira Tarrega. W 2019 roku nominowana przez krytyków węgierskiego magazynu "Teatr" do nagrody aktorskiej za spektakl "Gala". W 2020 roku jej filmowy debiut reżyserski - „Księżniczka”, w którym zagrała też główną rolę, został wyselekcjonowany do amerykańskiego festiwalu filmowego Indie Short Fest w LA, gdzie miał swoją międzynarodową premierę. W 2020 roku wyreżyserowała także cykl video-instalacji „W wieży zamknięta” i otrzymała Stypendium Artystyczne Wydziału Kultury Miasta Łodzi, w ramach którego stworzyła i wyreżyserowała spektakl „Księżniczki”. Ponadto jest producentką i kuratorką w amerykańskiej Fundacji Howl Round - międzynarodowej platformie teatralnej, której celem jest integracja i budowanie kontaktów międzynarodowych artystów teatru, poprzez udostępnianie i dzielenie się dorobkiem artystycznym podczas sesji live-stramingowych spektakli teatralnych i konferencji naukowych. Pracowała w wielu projektach międzynarodowych w Europie i w USA, nie tylko na scenie. Pracuje także jako dramaturg, lub asystentka reżysera. Prowadzi warsztaty teatralne i integracyjne wykorzystujące techniki teatru fizycznego. Obecnie pracowniczka Ośrodka Kultury „Górna”, gdzie jest odpowiedzialna za produkcję i realizację projektów oraz prowadzi grupę teatralną dla dzieci.

Małgorzata Lipczyńska

Małgorzata Lipczyńska

Aktorka, tancerka, choreografka, animatorka kultury, instruktorka warsztatowa. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, na Wydziale Socjologii oraz Wydziale Humanistycznym, na kierunku Kulturoznawstwo. Tancerka w grupie "Tańce Labiryntu". Współzałożycielka Teatru CHOREA. W latach 2006-2008 pracowała w WTZ "Teatroterapia" przy Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie jako instruktor plastyki ciała. Współtwórczyni choreografii do spektaklu „Isadora. Opowieść o kobiecie”. Tancerka w międzynarodowym projekcie tanecznym „maProject” w reżyserii Liat Magnezy. Współpracowała z wieloma reżyserami i choreografami, m.in.: Pawłem Passinim, Robertem M.Haydenem, Rosanną Gamson, Geraldem Tylerem, Jewgienijem Korniagiem, Jimem Ennisem, Kanem Katsurą, Waldemarem Raźniakiem, Konradem Dworakowskim. Jesienią 2011 roku pokazała swój monodram pt. „napewnomoże”, oparty na twórczości rumuńskiej pisarki Aglai Veteranyi. Pracowała jako instruktorka tańca w projekcie taneczno-muzycznym „Oratorium Dance Project” realizowanym z udziałem 100-osobowej grupy dzieci, młodzieży i dorosłych oraz orkiestry i chóru Filharmonii Łódzkiej, nagrodzonym „Energią Kultury' i „Złotą Maską”. W latach 2012 - 2016 związana z Teatrem Tańca KIJO. W Polsce i za granicą prowadziła wiele warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, z zakresu tańca i teatru. Współpracuje z Uniwersytetem warszawskim, prowadząc zajęcia teatralne w Instytucie Kultury Polskiej. Zamościanka z urodzenia, łodzianka z wyboru. Nieortodoksyjna wegetarianka. Mama Stasia. Lubi, gdy czasem jest pod górkę. Lubi przeklinać, podróżować, lubi się śmiać i lubi kiedy ludzie się uśmiechają. Lubi dzieci. Nie umie się nie ruszać. Kiedyś była wariatką, ale jej się znudziło.

Anna Maszewska

Anna Maszewska

Aktorka, producentka teatralna i filmowa, koordynatorka wydarzeń kulturalnych. Absolwentka kulturoznawstwa ze specjalnością filmoznawstwo na Uniwersytecie Łódzkim oraz Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej w PWSFTviT w Łodzi. Od roku 2018 dyrektorka wykonawcza i programerka Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy (edycja VII, VIII, IX, X). Koordynatorka wydarzeń artystycznych w Łodzi i Poznaniu oraz wydarzeń rozrywkowych o dużym potencjale komercyjnym. W latach 2016-2017 koordynatorka produkcji w agencji artystyczno-eventowej Ferment Kolektiv, realizując m.in. takie projekty jak „Animator On Tour”, „Filmowe Lato z Orange” oraz wydarzenia towarzyszące podczas 43. Forum wokół Kina. Współpracowała z takimi festiwalami jak 3D Image Festival (2013), Transatlantyk Festival (Mobilne Kino Skody, 2016), Forum Kina Europejskiego ORLEN Cinergia (2015, 2017). W latach 2011-2015 aktorka grupy ab'Teatr: spektakle "Influenza H5N1" (reż. T.Konopka, 2012), "Nie ma imienia" (reż. Ł.Urbaniak, 2013), "de Luxe" (reż. T.Konopka, 2015); prowadząca grupę warsztatową ab'Teatru. W latach 2015-2017 liderka i aktorka w międzynarodowym projekcie "TAKE OVER: Seeing young audiences through young people’s eyes" (edycja polska), działającej w Teatrze CHOREA, realizacja spektaklu "Error 404" (2016). Od 2018 aktorka zespołu Teatru CHOREA, gra w spektaklach: "Tragedia Jana" (reż. Waldemar Raźniak, 2018), "Księżniczki" (reż. Julia Jakubowska, 2020), video-performance "W wież zamknięta" (reż. Julia Jakubowska, 2020), "Dzień Dobry Pinky Mouse!" (reż. Ola Shaya, 2021), "Śmierć na gruszy" (reż. Łukasz Kos, 2021).

Wiktor Moraczewski

Wiktor Moraczewski

Kulturoznawca, teatrolog, pedagog teatralny. Absolwent kulturoznawstwa, specjalności teatrologicznej i teatr w kulturze współczesnej na Uniwersytecie Łódzkim (Katedra Dramatu i Teatru). 
W latach 2014-2017 związany z Ośrodkiem Kultury „Górna” w Łodzi, gdzie był współorganizatorem i uczestnikiem polskich i zagranicznych projektów, m.in. projektu „Radar” (2017), realizowanego metodą Sensory Labirynth Theatre, której jest certyfikowanym instruktorem. Doświadczenie w tej dziedzinie oraz europejski certyfikat zdobył uczestnicząc w międzynarodowym teatralnym projekcie Ritual Beyond Roots, odbywającym się w ramach programu Erasmus+ w Rumunii i podczas zagranicznych projektów, m.in. w Calypso - il teatro per il sociale (Włochy). 
W latach 2015-2018 współpracował z Instytutem Teatralnym im. Mieczysława Hertza w Łodzi. W 2016 roku zajmował się adaptacją tekstu i dramaturgią do spektaklu Anny Cichy-Fatygi "Ku wielkiemu morzu" w reżyserii Jacka Orłowskiego. We współpracy z Instytutem, w ramach projektu „(m)Łodzi”, przygotował również wystawę fotograficzną „7.15 p.m.”. Wystawa była częścią jego pracy licencjackiej ("Teatr 7.15 w łódzkim Hotelu Grand. Opis projektu"), poświęconej historii teatrów w łódzkim Grand Hotelu. 
Od 2017 roku współpracuje z Fabryką Sztuki w Łodzi i Teatrem CHOREA przy projektach artystycznych, edukacyjnych i społecznych. Właśnie tej formacji teatralnej poświęcił swoją pracę magisterską ("Piętnaście lat Teatru CHOREA. Działalność teatru w latach 2004-2019"). W CHOREI zrealizował scenariusze do spektaklI: "Ciemność. To co jest ukryte" (spektakl z udziałem osób niewidzących i słabowidzących, 2017), "Rój. Sekretne życie społeczne" (spektakl dla dzieci i młodzieży, 2018), "iGeneration?" (spektakl w wykonaniu młodzieżowej grupy teatralnej, 2020). Był odpowiedzialny za reżyserię i choreografię spektaklu "Powinniśmy być... Impresja na kilka czasowników" (Teatr CHOREA, 2021). Jako asystent reżysera i aktor brał udział w spektaklu "Tragedia Jana" (Teatr CHOREA i Warszawskie Towarzystwo Sceniczne, 2018) w reżyserii Waldemara Raźniaka oraz występował w spektaklu "Śmierć na gruszy" (Teatr CHOREA, 2021) w reżyserii Łukasza Kosa, i koncercie "Dzień Dobry Pinky Mouse!" (Teatr CHOREA, 2021), w reżyserii Oli Shayi i Joanny Filarskiej. Był również prowadzącym warsztaty teatralno-literackie w ramach projektu edukacyjno-integracyjnego „Jak w ulu!” (Teatr CHOREA, 2018) i 3 edycji projektu edukacyjnego „Laboratorium Kreatywnego Działania” (Teatr CHOREA, 2019-2021). W latach 2019-2020 współpracował z Klubem Nauczyciela w Łodzi, gdzie prowadził zajęcia teatralno-literackie dla nauczycieli. Jako pedagog teatralny współpracuje z łódzkimi przedszkolami i szkołami. Koordynator biura festiwalowego Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy 2020 i 2021, koordynator merytoryczny programu "Przestrzenie Sztuki", realizowanego od 2021 roku, przez Fabrykę Sztuki w Łodzi i Teatr CHOREA.
Podczas studiów prowadził aktywną działalność recenzencką, którą rozpoczął w studenckich gazetach festiwalowych, wydawanych podczas Łódzkiego Festiwalu Szkół Teatralnych oraz Ogólnopolskiego Festiwalu Teatru Młodych „Dziatwa”. Publikował swoje teksty również na łamach łódzkich gazet - „Kalejdoskopu” i „Dziennika Łódzkiego”. Współtwórca publikacji poświęconej 15-leciu Teatru CHOREA.

Ewa Otomańska

Ewa Otomańska

Instruktorka tańca i studentka teatrologii na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2011 roku współpracuje z Teatrem CHOREA jako uczestniczka warsztatów, performerka, tancerka, aktorka i realizator projektów artystycznych oraz edukacyjnych. Praktyk, teoretyk i obserwator teatru off-owego. W swoich działaniach pragnie łączyć wiedzę teoretyczną z praktyką, poszerzając w ten sposób horyzont własnych poszukiwań teatralnych. W latach 2010-2013 uczestnik, animator oraz instruktor warsztatu teatru tańca, skierowanego do młodzieży programu PaT (Profilaktyka a Teatr). Od 2014 roku pracuje z osobami niewidomymi i niedowidzącymi, badając metody pracy z ciałem w kontekście tego rodzaju niepełnosprawności, w ramach projektów: „Art-Impulsy”, „Vidomi-Kontynuacje” oraz w trakcie procesu przygotowań spektakli: "Vidomi" i „Ciemność. To co jest ukryte". Od 2016 roku odpowiada za reżyserię spektakli plenerowych „Żyjesz w mieście rewolucji!”, organizowanych cyklicznie w ramach obchodów rocznicy wybuchu Powstania Łódzkiego - Rewolucji 1905 roku. W 2017 roku koordynator wolontariatu Festiwalu Teatralnego Perspektywy. W 2017 roku w ramach 40. Łódzkich Spotkań Teatralnych, wspólnie z Tomaszem Rodowiczem pracowała nad scenariuszem i reżyserią performansu „IN-NI”. Współpracowała również z: Teatrem Pinokio w Łodzi, Teatrem Nowym w Łodzi, Teatrem Piccolo, Ośrodkiem Kultury Górna, Teatrem Tańca Kijo, Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach.

Ola Shaya

Ola Shaya

Kuratorka, producentka teatralna, animatorka kultury, koordynatorka projektów międzynarodowych. Absolwentka Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim oraz podyplomowych studiów Marketingu Kultury na Uniwersytecie Warszawskim (przy współpracy z NCK). Stypendystka Federation of Scottish Theatre (2014/2015) oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2015). Pomysłodawczyni i Dyrektor Artystyczna Festiwalu Książki Obrazkowej dla Dzieci "Kropka + Kreska" i Festiwalu Sztuki Polskiej dla Dzieci "Latawiec i trąbka". Miłośniczka surrealizmu, duchów, niebieskich królików i różowych myszy. Jej motto życiowe to "Hej przygodo, przygodo!

Elina Toneva

Elina Toneva

Urodzona w Sofii (Bułgaria) pieśniarka, aktorka Teatru CHOREA. Wykładowczyni ruchu scenicznego i śpiewu w Szkole Filmowej w Łodzi. Wieloletnia instruktorka walki wręcz Krav Maga. Absolwentka łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Profesjonalnie zajęła się śpiewem w Gardzienicach, podejmując współpracę z "Orkiestrą Antyczną", (projekt muzyczno-badawczy Tomasza Rodowicza i Macieja Rychłego, będący kreatywną rekonstrukcją muzyki Antycznej Grecji). Od początku istnienia Teatru CHOREA jest współtwórcą i wykonawczynią muzyki w większości spektakli i projektów muzycznych Teatru. Jest jednym z liderów programów edukacyjnych i warsztatowych zespołu, prowadząc indywidualnie i zespołowo zajęcia z aktorami, muzykami, tancerzami i instruktorami teatralnymi oraz ze wszystkimi, którzy lubią śpiew i ruch, zarówno w Polsce jak i w wielu krajach Europy i świata. Jej warsztaty cieszą się dużym zainteresowaniem, dzięki jej charyzmatycznej osobowości, dużemu doświadczeniu pedagogicznemu oraz profesjonalnemu łączeniu elementów ruchu fizycznego, ćwiczeń i zabaw rytmicznych oraz wymagających pieśni tradycyjnych.

Stale współpracują:

Stale współpracują:

Marcin Dobijański

Marcin Dobijański

Realizator dźwięku. Z wykształcenia elektronik i muzyk. Studiował także na kierunku aktorsko-impresaryjnym Międzynarodowego College’u Twórczości oraz na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Od 1994 roku specjalizuje się w obsłudze produkcji „live”. Jako realizator współpracował dłuższy czas z Elżbietą Adamiak oraz zespołami: Normalsi, Tosteer, Power of Trynity, Leafless Tree, Rezerwat, Proletaryat. Od 2012 roku współpracuje na stałe z grupą Varius Manx. Współorganizował przeglądy konkursowe „Być gwiazdą…” w Śródmiejskim Forum Kultury w Łodzi. Realizował dźwięk w wielu spektaklach teatralnych i parateatralnych, m.in. współpracując z reżyserami: Janiną Niesobską („Tango, tango”), Witoldem Jurewiczem i Kamilą Jankowską  („Toporem w serce”), Jarosławem Kuszą („Sztuka mroku”), Seanem Palmerem („Bajka o uchu polany”, „Po burzy”, „Klechdy polskie”), Tomaszem Rodowiczem („Po Ptakach”, „Bachantki”, „Derby.Białoczerwoni”, „Szczelina”, „Studium o Hamletach”, „2.0.4.5. Miniopera Metafizyczna”, „ja, bóg”), Waldemarem Raźniakiem („Tragedia Jana”), Januszem Adamem Biedrzyckim („Vidomi”, „Rój. Sekretne życie społeczne”), Olą Turkiewicz i Jackiem Górskim („Koncert Niepodległości”), a także: Jimem Ennisem, Magdaleną Paszkiewicz, Wojtkiem Ziemilskim, Pawłem Odorowiczem, Igorem Gawlikowskim i innymi. Od 2012 roku współpracuje na stałe ze Teatrem CHOREA. Jako muzyk i wokalista współpracował z łódzką grupą artrockową „Prząśniczki”, jako muzyk i kompozytor z Iwoną Jędruch, a jako wokalista brał udział w „Oratorium Dance Project” i „Szukając Solidarności”. Realizował wydawnictwa płytowe: Robert Grudzień i Iwona Jędruch „Misterium dźwięku, o. Stan Fortuna „ Live in Poland”, Leafless Tree „Say/Yes Live in Lodz”. Członek Polskiego Stowarzyszenia Realizatorów Dźwięku oraz Stowarzyszenia Gre Badanie.

Joanna Jaworska-Maciaszek

Joanna Jaworska-Maciaszek

Tancerka, choreografka, freelancer. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi i Uniwersytetu Łódzkiego. Na stałe współpracuje z Teatrem O.de.la w Rzeszowie, uczestnicząc w spektaklach tanecznych ("Harey", "Koniec.Początek - SOMA", "Uwaga", "Kraksa"). W Łodzi, gdzie mieszka na stałe, związana jest z Teatrem CHOREA, pracując przy spektaklach jako choreografka i twórczyni ruchu scenicznego ("2.0.4.5. Miniopera metafizyczna", "Salto mortale", "ja, bóg", "Schulz: Skrawki"), tancerka i aktorka ("Oratorium Dance Project", "2.0.4.5. Miniopera metafizyczna", "Tragedia Jana", "W wieży zamknięta"), bądź spędzając czas towarzysko. Doświadczenie zdobywała w zespole Pracownia Fizyczna Jacka Owczarka (realizowała m.in.: spektakl "Re:akcja" wystawiany na Polskiej Platformie Tańca 2014). Współpracuje z instytucjami kultury i sztuki jako nauczycielka i performerka. Uczestniczyła w wielu konferencjach, szkoleniach, coaching projektach i warsztatach mistrzowskich z wysokiej klasy nauczycielami z polski i zagranicy m.in.: Robertem Haydenem, Davidem Zambrano, Michaelem Schumacherem, Lindą Kapetaneą, Josefem Fruckiem, Julyen Hamiltonem. Występuje w spektaklach tanecznych Pawła Grali: ”Matryca [Prześwit]” wyróżnionym na Polskiej Platformie Tańca 2019, oraz w solowym spektaklu “Odwilż”. Współtworzy Fundację KIPISZ, która działa na rzecz wolnej sztuki, improwizacji, interdyscyplinarnych działań artystycznych. Fascynuje się somatyką, Ashtanga Jogą, pracą ze śniącym ciałem. Kocha taniec. Teatrowi CHOREA zawdzięcza aktywizację zawodową po okresie wczesnego macierzyństwa, przyjaciół i męża.

Michał Jóźwik

Michał Jóźwik

Aktor, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Ukończył kurs aktorski w HB Studio w Nowym Jorku. Absolwent I stopnia Szkoły Muzycznej im. Karola Lipińskiego w Lublinie. Działa zarówno w teatrach instytucjonalnych (Teatr Horzycy w Toruniu, Teatr Muzyczny w Łodzi) i teatrach offowych (Teatr CHOREA w Łodzi, Czytelnia Dramatu w Lublinie, Teatr Klepisko). Wystąpił w kilkunastu spektaklach teatralnych oraz w kilkudziesięciu produkcjach filmowych. Prowadzi autorskie warsztaty teatralne dla dzieci, młodzieży oraz seniorów na festiwalach teatralnych, w domach kultury, teatrach oraz w fundacji “SADownia”. Tworzy autorskie słuchowiska multimedialne, m.in. “Niezapominajki” zrealizowane z Uniwersytetami Trzeciego Wieku, czy baśnie Guido Gozzano w Teatrze Muzycznym w Łodzi. Pianista z zamiłowania, miłośnik gór, amator fotografii.

Sara Kozłowska

Sara Kozłowska

Tancerka, choreografka, nauczycielka tańca. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi. Absolwentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku: Choreografia i techniki tańca. Od 2010 pracuje w zawodzie jako tancerka, akrobatka, nauczycielka tańca i choreografka. Współpracuje z Teatrem V6 w Łodzi, gdzie gra w spektaklach: „Sweet Chick Club” (2012) „The Best of Aquarius” (2013), „Bal wampirów” (2013), „Imibala” (2015), „Imaginarium” (2015), „Bal wampirów. Wieczność” (2015), „Północ w Paryżu” (2017), „Never Ending Story” (2019), nagranie spektaklu „Aquarius” (2020). W latach 2010-2011 współpracowała z grupą KREATORS, jako asystentka iluzjonisty. W latach 2011-2016 należała do Grupy KIJO, zagrała w spektaklach i performance’ach: "Kod Łodzi" (2011), "DD Dopóki taniec nie umarł" (2013), "Nie jesteś ślepy" (2013), "Do Witolda" (2013, I miejsce na konkursie Make Move 2014 w Tarnowie), "Spokojnie... inni mają gorzej" (2014), "Gwiezdne potyczki" (2014), "KISZ" (2015), "Gry w koniec świata" (2016). Od 2015 współpracuje z Teatrem CHOREA, gdzie gra w spektaklach: "Bachantki" (2015), "Szczelina" (2016), "Oratorium Ziemii" (2017), "In-ni" (2017), „Tragedia Jana” (2019). W trakcie studiów otrzymała zaproszenie do tworzenia spektakli w choreografii Witolda Jurewicza: "List" (2015), "Seks po polsku" (2016), "De corpore" (2017), "Tutaj" (2018, praca dyplomowa III roku Akademii Muzycznej, wykreowana pod opieką Witolda Jurewicza i Jacka Owczarka), "Maping dance" (2018, reż. Witold Jurewicz, Marlena Rita Bełdzikowska). W 2016 zagrała w spektaklu "Tempus Fantasy" (chor. Jacek Gębura) w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu. W 2017 roku współpracowała z Iloną Gumowską, biorąc udział w kreacjach: "Psyche" (2017), "Moira" (2017, II miejsce podczas "Sense of motion" 2017 w Tarnowie, II nagroda podczas Festiwalu Labirynt 2017 w Złocieńcu). W 2017 rozpoczęła współpracę z Anną Banasik, tworząc duet "Pomiędzy" (wyróżnienie jury na festiwalu "Szolo Duo" 2018 w Budapeszcie, II nagroda na Ogólnopolskich Spotkaniach Tanecznych 2018 w Bydgoszczy). W 2018 zagrała w spektaklu "Mondrian Tańczący" Aleksandry Kozańskiej-Jóźwiak, prezentowanym w Muzeum Sztuki w Łodzi. W 2019 zagrała w spektaklu "SPOT", w chor. Adama Kuzy, stworzonym z osobami z Zespołem Downa i w spektaklu-operze "Fish to Mars", w reż. Ann-Terese Aasen w Norwegii. W 2020 wzięła udział w projekcie Małgorzaty Rostkowskiej z wykorzystaniem języka migowego w tańcu, „Geometria nie-pokoju - zapiski z czasów zarazy, tańczone językiem migowym”. Od 2021 współtworzy kolektyw artystyczny In.progress. Od 2015 jest nauczycielem tańca współczesnego i techniki ruchu, bazując na animal movement, Ferrus Animi Terra Nova Tomislav English i przynależąc do kolektywu ruchowego Ferrus Animi. Ma przyjemność dzielenia się swoją praktyką ruchową, prowadząc warsztaty w kraju i zagranicą. Swoje doświadczenie zawodowe zbierała szkoląc się i współpracując z artystami: Adrianem Bartczakiem, Michałem Ratajskim, Tomaszem Rodowiczem, Witoldem Jurewiczem, Jackiem Owczarkiem, Krzysztofem Skolimowskim, Anną Marią Krysiak, Anną Wytych-Wierzgach, Wojciechem Mochniejem, Dawidem Lorencem, Nuhacet'em Guerra, Tomislav'em English, Ricardo Ambrozio, Righting Monkey by Rootlesroot, Mate Meszaros, Eliną Tonevą, Gustavo Oliveira, Ted'em Stoffer'em, Iniaki Azpillaga, Isael'em Cruz Mata, Rakesh'em Sukesh, Manuel'em Ronda, Chloe Beillevaire, Rosanną Gamson, Tom'em Weksler'em, Waldemarem Raźniakiem, Małgorzatą Rostkowską.

Tomasz Krukowski

Tomasz Krukowski

Reżyser światła. Od 2007 roku kierownik administracyjny w Fabryce Sztuki w Łodzi. Współpracował z wieloma alternatywnymi grupami teatralnymi w Łodzi, między innymi z: Akademickim Ośrodkiem Inicjatyw Artystycznych, Teatrem 77, Teatrem Dziewięćsił, Teatrem Scena Forum. Od 2007 roku reżyser światła w większości produkcji artystycznych, teatralnych i muzycznych Teatru CHOREA. Wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi, współpracuje przy spektaklach dyplomowych uczelni. Współpracował z takimi reżyserami jak: Andrzej Czerny, Piotr Krukowski, Andrzej Maria Marczewski, Zdzisław Hejduk, Remigiusz Caban, Tomasz Bieszczad, Paweł Passini, Jim Ennis, Tomasz Rodowicz.

Tomasz Krzyżanowski

Tomasz Krzyżanowski

Kompozytor, muzyk, entuzjasta przyrody, stolarz amator. Autor muzyki do kilkudziesięciu spektakli teatralnych, koncertów a także do filmów i innych projektów artystycznych. Przez lata kierownik muzyczny Teatru CHOREA, a także Chóru Teatru CHOREA. Lider i współprowadzący wielu warsztatów teatralnych i muzycznych, zarówno dla aktorów, tancerzy, muzyków jak i amatorów, dzieci, młodzieży. Stypendysta Prezydenta Miasta Łodzi w 2014 oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2018. W swojej pracy inspiruje się muzyką i rytmiką pochodzącą ze starożytnej Grecji, Bałkanów, Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej, Indii, a także Półwyspu Iberyjskiego. W jego twórczości dużą rolę odgrywa rytm, a także fascynacja śpiewem polifonicznym, starożytnymi kulturami i językami.

Maciej Maciaszek

Maciej Maciaszek

Aktor, muzyk, trębacz, samouk, wykluczony. Edukację muzyczną rozpoczął w grójeckiej Orkiestrze Straży Pożarnej. Nie porwały go jednak wtedy uroczyste marsze, ale Jazz, którego teorię zaczął potajemnie zgłębiać. Jako niedoszły polonista i filolog indyjski rzucił studia, żeby wraz z paramuzyczną formacją "Orkiestra Antyczna" wskoczyć na alternatywne toplisty, wykonując muzykę sprzed kilku tysięcy lat. Drogą przypadku stał się aktorem, gdy okazało się, że wspomniana grupa muzyczna jest tak naprawdę zakamuflowaną opcją teatralną. W nowo-powstałej CHOREI jako aktor, muzyk i kompozytor starał się usilnie przemycać wątki tzw. muzyki rozrywkowej, by ostatecznie przyczynić się do wywrotowego projektu "Antyk/Trans/Formacja". Jako, że nie chodzi ani do kościoła ani do Filharmonii, w projekcie "Oratorium Dance Project" stał się reprezentantem wykluczonej kultury sprzed Chrystusa i Bacha. Wciąż ma nadzieję, że da się ucywilizować barbarzyńcę... a może zbarbaryzować Cywilizację?

Paweł Odorowicz

Paweł Odorowicz

Muzyk, instrumentalista, kompozytor, aranżer, kameralista, sideman, realizator nagrań, producent muzyczny, animator kultury. Pierwszy (podobno) polski "elektryczny" altowiolista. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie altówki dr hab. Jacka Dumanowskiego. W latach 2011-2014 wykładowca w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji tejże uczelni (praktyka wykonawcza muzyki współczesnej). Wielopłaszczyznowy, wielokierunkowy wykonawca, twórca i kompozytor - od muzyki poważnej, poprzez piosenkę i jej pochodne, aż po muzykę ilustracyjną. Był współtwórcą i pomysłodawcą Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Organizował Studencki Festiwal Piosenki w Krakowie. Współpracował z lubelskim Stowarzyszeniem „W Stronę Sztuki”, zajmującym się wyławianiem młodych talentów muzycznych. Współpracował między innymi z: Joanną Słowińską, Dzidką Muzolf, Pauliną Bisztygą, Marcinem Różyckim, zespołem Lubelska Federacja Bardów, kwartetem smyczkowym DAFO, orkiestrami: Sinfonietta Cracovia, Capella Cracoviensis. Od 2000 roku prowadzi własne studio nagraniowo-produkcyjne ukierunkowane na rejestrację muzyki oraz produkcję muzyczną. Trzykrotny stypendysta MKiDN (2011, 2014, 2020). W 2017, 2019 i 2021 roku otrzymał stypendium artystyczne Prezydenta Miasta Lublina. W 2020 nagrodzony został Medalem Prezydenta Miasta Lublina za współpracę z lubelskim środowiskiem artystycznym. W 2016 roku laureat Turnieju Muzyków Prawdziwych w Szczecinie. Dwukrotny zdobywca nagrody Grand Prix w Konkursie Muzyki Folkowej "Nowa Tradycja", organizowanym przez Polskie Radio: w 2014 roku z zespołem trzy Dni Później, a w 2017 roku z autorskim projektem "Pieśni Przejścia" wykonywanym przez duet Grochocki_Odorowicz. Od 2013 roku współpracuje z Teatrem CHOREA jako wykonawca i współtwórca muzyki w koncertach i spektaklach. Od 2015 roku współpracuje z reżyserem Leszkiem Mądzikiem (Scena Plastyczna KUL), komponując oraz na żywo wykonując muzykę do jego spektakli. Współpracował ze Stowarzyszeniem MONAR - Klubem Profilaktyki Środowiskowej „NIE NUDA”. Ma na swoim koncie ponad 40 wydawnictw CD i DVD, na których pojawia się jako muzyk, producent, aranżer i realizator. W 2019 założył firmę Endless Tree Production - artystyczny kombajn do zbierania szczęścia w sztuce (inaczej: mobilne studio nagrań, live recording, field recording, produkcja muzyczna, świadczy również usługi w ramach edukacji artystycznej i managementu kulturalnego).

Magdalena Paszkiewicz

Magdalena Paszkiewicz

Tancerka, choreografka, magister fizyki, doktor nauk ekonomicznych, instruktorka tańca współczesnego, starsza wykładowczyni w PWSZ w Skierniewicach. Kierowniczka artystyczna Teatru Tańca "PRO" w Łódzkim Dom Kultury (od 1998 była związana z TT "PRO" jako tancerka). Najważniejsze premiery, reżyseria, współchoreografia i taniec: "BorderLine" 2007 (debiut reżyserski), "Roboczogodziny, czyli Kobiecość Krańcowa" 2009, "Historie być może prawdziwe" 2012, "Wióry lecą!" 2012, "Pokojówki" 2013. Aktorka Teatru Kilku Osób, kierowanego przez Mariana Glinkowskiego. Premiery: reż. M. Glinkowski: "Słowa pomieszane ze snami" (na podstawie prozy poetyckiej Z. Herberta) 2010; "Orfeusz" (inscenizacja poematu Czesława Miłosza "Orfeusz i Eurydyka" oraz tekstów Wergiliusza, Z. Herberta i R. M. Rilkego) 2012. Reżyserka i choreografka spektakli Teatru CHOREA: „Upadek. Psycho-Somatic-Gaym” (2010), „Brzydal” (2013), „Vidomi” (2014), „Ciemność. To co jest ukryte” (2017), „Rój. Sekretne życie społeczne” (2018), "iGeneration?" (2020). Twórczyni warsztatów choreograficznych dla młodzieży niewidomej i słabowidzącej w projektach „Art-Impulsy” (2014), „Vidomi-Kontynuacje” (2015). Instruktorka tańca i instruktorka warsztatów teatralno-ruchowych w projektach: „Jak w ulu!” (2018), "Laboratorium Kreatywnego Działania" (2019, 2020).

Zespół zamiejscowy:

Hubert Domański

Hubert Domański

Aktor, pedagog, animator kultury, nauczyciel teatru, trener warsztatów teatralnych, reżyser, wieloletni twórca życia społeczno-kulturalnego w Puławach. Stale współpracuje z Teatrem CHOREA, Towarzystwem Inicjatyw Własnych ”Inspiracje”, Stowarzyszeniem „Tym Sposobem”, Stowarzyszeniem Sztuczka z Lublina. Wielokrotny laureat nagród Starosty i Prezydenta Miasta Puławy. Stypendysta Marszałka Województwa Lubelskiego w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania kultury i opieki nad zabytkami w roku 2018. Wiceprzewodniczący Rady Pożytku Publicznego w Puławach. Absolwent dwóch kierunków UMCS w Lublinie: filologii białoruskiej oraz animator i menadżer kultury na Wydziale Pedagogiki i Psychologii. Ukończył Akademię Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Od 15 lat pracuje jako nauczyciel do spraw teatru w Młodzieżowym Domu Kultury w Puławach. Twórca Teatru „ Gdańska 4”, Teatru” Puławy-Miasto”, Teatru ”Od Nowa” współpracującego ze Środowiskowym Domem Samopomocy w Puławach. Twórca projektów muzycznych „Mięćmierz”, „Licho”, „Kaśka i chłopaki” „ Baczyńscy”. Teatr Gdańska 4 i Teatr Puławy-Miasto brały udział w licznych konkursach, przeglądach teatralnych i muzycznych, festiwalach amatorskich, niezależnych festiwalach teatralnych, festiwalach zagranicznych i warsztatach teatralnych. Praca instruktorska i reżyserska Huberta Domańskiego była wielokrotnie nagradzana i wyróżniona. Należy tu wymienić: Ogólnopolski Festiwal Teatrów Niezależnych (Ostrów Wielkopolski); Egressy Beni Orszagos Szinjatszo Fesztival Lapja (Festiwal teatralny mniejszości węgierskiej na Słowacji); Dolnośląskie Spotkania Teatrów Młodzieżowych "Chochoł" (Wrocław); Ogólnopolski Przegląd Teatralny "Klaka" (Gdańsk); Ogólnopolski Festiwal Teatralny "Arttime" (Jelenia Góra, I Nagroda); Ogólnopolski Konkurs Recytatorski Poezja Śpiewana (VI Nagroda dla zespołu "Mięćmierz"); Ogrody Piosenek (Lublin, II Nagroda dla zespołu "Mięćmierz"); Festiwal Piosenki Poetyckiej "Radomska Łaźnia" (Radom). Przeglądy teatralne: Festiwal Najciekawszych Widowisk 2012 (Lublin, I Nagroda za spektakl "Alles in Ordnung"); Scena Młodych 2012 - Przegląd Teatrów Młodzieżowych i Kabaretów (Lublin, Grand Prix za spektakl "Alles in Ordnung", nagroda reżyserska dla Huberta Domańskiego; XXXV Wojewódzkie Prezentacje Teatrów Młodzieżowych 2012 (Lublin, Puchar Lubelskiego Kuratora Oświaty); Przegląd Teatralny Scena Młodych 2014 (Lublin, Nagroda instruktorska i wyróżnienie za spektakl „ Gdzie Jest Król” Teatru Gdańska 4); Festiwal Najciekawszych Widowisk Teatrów Młodzieżowych 2014 (Lublin, wyróżnienie za spektakl „Gdzie Jest Król” Teatru Gdańska 4); Przegląd teatralny Scena Amatora 2014 (wyróżnienie za spektakl „Gdzie Jest Król” Teatru Gdańska 4, Puchar Prezydenta Miasta Puławy); Przegląd teatralny Scena Młodych 2015 (Lublin, nagroda instruktorska za spektakl" 5 minut" Andrzeja Dembończyka.

Małgorzata Jabłońska

Małgorzata Jabłońska

Teatrololożka, zajmuje się historią i problematyką treningu aktorskiego oraz metodologią opisu dramaturgii ciała w spektaklu teatralnym, głównie w nurcie teatru alternatywnego. Na Uniwersytecie Jagiellońskim przygotowuje rozprawę doktorską: "Ku dramaturgii ciała. Biomechanika teatralna Wsiewołoda Meyerholda i modele treningu aktorskiego w teatrze europejskim XX wieku". Stała współpracowniczka Instytutu im. Jerzego Grotowskiego - w 2013 roku zorganizowała tam pierwszą w Polsce międzynarodową konferencję poświęconą twórczości Wsiewołoda Meyerholda - „Praktyki teatralne Wsiewołoda Meyerholda”, była koordynatorką projektów naukowych w ramach Olimpiady Teatralnej Wrocław 2016. Współautorka książki "Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu" (Łódź 2015). Członkini Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych, Ogólnopolskiej Ofensywy Teatralnej oraz International Platform for Performer Training. Współpracuje z czasopismami „Didaskalia” i „Nietak!t”.

Paweł Korbus

Paweł Korbus

Artysta wizualny, performer, twórca wideo i instalacji, aktor, scenograf. Łączy techniki pracy z ciałem i głosem z technikami z zakresu sztuk wizualnych. Zainteresowany organicznością, cielesnością i ciałem, poddawanym działaniu wpływów kulturowych, doświadczeń i emocji oraz sferą mentalną w stanie niepewności i zawieszenia pośród sprzecznych potrzeb poddanych kulturowym dyscyplinom. Artysta przemierza i przekracza przestrzenie geograficzne i społeczne. Wchodzi w relacje i sprawdza swoje zachowania w sytuacji bycia obcym. Absolwent Edukacji Artystycznej w Instytucie Sztuk Pięknych Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Zdobywca Stypendium Visegrad Artist Residency Program w 2016 oraz Stypendium Kulturalnego Prezydenta Miasta Lublina w 2017. Uczestnik wielu międzynarodowych festiwali, między innymi: Performance Platform (Lublin, Polska, 2009), Performance Month (Berlin, Niemcy, 2014), Supermarket Independent Art Fair (Stockholm, Szwecja), Bruno Schulz Festival (Drohobycz, Ukraina), Bedesten Festival (Antiochia, Turcja), Forgetting/Remembering Performance Art Meeting (Istambuł, Turcja, 2017). Ciągle w drodze, jeździ w te i we wte. Napawa się, zajmuje miłością i przyjemnościami. Niezależny, wizualny, performatywny.

Dominika Krzyżanowska Gorzkiewicz

Dominika Krzyżanowska Gorzkiewicz

Menadżerka kultury, producentka, animatorka, certyfikowana playworkerka, a z wykształcenia kulturoznawczyni. Ukończyła Akademię Praktyk Teatralnych "Gardzienice". Zakładała Teatr CHOREA, za którym na 10 lat wyjechała do Łodzi. Oprócz pracy artystycznej kierowała w teatrze finansami pod wdzięczną ksywą Budżetmama. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2016 i 2020. Z przyjemnością prowadzi warsztaty dla dzieci z pogranicza teatru i plastyki. Aktualnie mieszka w Lublinie i pracuje w Centrum Kultury w Lublinie, gdzie tworzy Pracownię Sztuczka, a w niej projekty edukacyjne i artystyczne dla dzieci, w tym innowacyjny na skalę ogólnopolską Rezerwat Dzikich Dzieci. Współtwórczyni festiwalu sztuki sensorycznej dla dzieci PAJDOKRACJA. Zna się na dotacjach, odróżnia brutto od netto i lubi robić raporty. Mama Antka. Początkująca masażystka z dyplomem. Entuzjastka jazdy samochodem z tendencją do rozwijania prędkości. Specjalistka do spraw wegańskiego ciasta marchewkowego i chlebka bananowego.

Sean Palmer

Sean Palmer

Urodzony w 1977 roku. Ojciec, mąż, niezależny artysta wokalny i teatralny. Absolwent kierunku Theater and Art na Machester Metropolitan University (Wielka Brytania). Pracuje głównie w teatrach jako aktor, kompozytor i reżyser. Od 2008 roku mieszka w Warszawie. Jest członkiem rodziny CHOREI od czasu jej pierwszego wcielenia - „Orkeistry Antycznej”, powstałej w 2001 roku. Jako aktor występował między innymi w: Meyerhold Center w Moskwie (spektakl „Po Ptakach”, Teatr CHOREA), w Covent Garden Opera House w Londynie (spektakl „Mac//Beth”, Teatr De Oscuro) i w Operze Narodowej w Warszawie (spektakl „Oresteia”, reż. Michał Zadara). Od 2016 roku coraz częściej specjalizuje się w przedstawieniach dla najmłodszej widowni. Przede wszystkim jako reżyser końcowego etapu projektu „PODAJ DALEJ” (dla Stowarzyszenia Sztuka Nowa, w 2016 roku), jako kompozytor i wykonawca muzyki beatbox na żywo do spektaklu „DOM” (Teatr Baj, reż. Sebastian Świąder, w 2017 roku), jako współreżyser, współkompozytor i pomysłodawca muzycznego spektaklu „10 śmiesznych wierszyków. Niepiosenki” (dla 21. Biennale Sztuki dla Dziecka w Poznaniu, w 2017 roku), oraz jako reżyser, współtwórca i współkompozytor spektaklu „PIG IN A WIG IN SPACE” (dla Pig in a Wig Theatre - jego własnego zespołu teatralnego, w 2017 roku). Obecnie, w 2018 roku, współtworzy spektakl „Biblia 3” (w Nowym Teatrze, reż. Michał Zadara), a także przygotowuje eksperymentalną sztukę radiową na temat Janusza Korczaka, zatytułowaną "Marzyciel w Naszym Domu / The Dreamer in Our House" dla Instytutu Teatralnego w Warszawie. Sean jest także niekonwencjonalnym (czytaj "niewytrenowanym") kompozytorem i dyrygentem prowadzącym dwa duże chóry w Warszawie. Pierwszy to Chór POLIN, który współprowadzi od 2014 roku z Kubą Pałysem - chór społeczny, rezydujący i pracujący w Muzeum Historii Zydów Polskich POLIN. Drugi zespół to Chór Eksperymentalny Gre Badanie - autorska wokalna grupa eksperymentalna założona i prowadzona przez Seana Palmera od 2010 roku. Oba zespoły są aktywne artystycznie, co roku przygotowują co najmniej dwa koncerty z oryginalną, autorską muzyką. Sean uwielbia biegać i pisze o tym na swoim blogu - „Vegan Not-Quite-Ultra Runner's Diary”.

Paweł Passini

Paweł Passini

Urodzony w 1977 roku. Polski reżyser teatralny, dramatopisarz, kompozytor, wykonawca muzyki, aktor, a także twórca i dyrektor lubelskiego neTTheatre, pierwszego na świecie teatru internetowego. Zdobywca nagrody im. Konrada Swinarskiego dla najlepszego reżysera w sezonie 2012/2013 za głośne przedstawienie "Morrison/Śmiercisyn". Studiował filozofię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Jest absolwentem Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. W 2004 roku ukończył Wydział Reżyserii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Został jednym z prekursorów nurtu teatru interaktywnego w Polsce, w którym - w odróżnieniu od teatru tradycyjnego - wykorzystywane są media. Za swoją działalność Paweł Passini dwukrotnie był nominowany do nagrody Paszport Polityki.

Izabela Śliwa

Izabela Śliwa

Magister filozofii, autorka scenariuszy, wiceprezes Stowarzyszenia SZTUCZNEGO, reżyserka spektakli teatralnych, między innymi: "Mamałyga", "Ubu roi" z udziałem aktorów stażystów z Nancy (Francja), "Milarepa" wraz z zespołem wokalnym z Tybetu, w ramach Festiwalu Wielokulturowy Lublin - Merdytacje. Artystka związana ze Stowarzyszeniem Teatralnym CHOREA (udział w spektaklach: "Tezeusz w Labiryncie", "Po Ptakach", "Oratorium Dance Project", "Antygona"). Wyreżyserowała spektakle dla dzieci: "Fju, fju", "Pchła Sza", "Bobo Bu", "Nano Ka", "Wio!Sny", "Latamy", "Je-sień-nie-sie", "O!Zima", oraz koncert Zespołu Deficytu Natury. Do wszystkich swoich spektakli projektuje i wykonuje scenografie oraz kostiumy, które są komplementarnym elementem każdego z nich. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2014 roku. Współzałożycielka Pracowni SZTUCZKA przy Centrum Kultury w Lublinie. Inicjatorka i koordynatorka wykonawcza Rezerwatu Dzikich Dzieci. Aktualnie studiuje psychologię - w ramach poszerzania swoich kompetencji w pracy z dziećmi i dla dzieci. Prywatnie mama dwójki dzieci.

Iga Załęczna

Iga Załęczna

Animatorka, choreografka, aktorka. Członkini i założycielka Teatru CHOREA, w którym realizuje autorskie projekty teatralne i choreograficzne, (między innymi: "Koguty, borsuki i inne kozły", "Córka swojej matki", "Isla Cisneros / Wyspa Łabędzi", oraz edukacyjno-artystyczne, między innymi: "Teatr Forum jako metoda pracy", "Przestrzenie ciała / Ciało w przestrzeni". W latach 2006-2018 pracowała z rezyserem Pawłem Passinim, współtworząc zespół teatru neTTheatre - Teatr w sieci powiązań, zagrała między innymi w spektaklach: "Tehillim/Psalmy", "Turandot", "Kukła. Księga blasku", "Widma". Prowadzi warsztaty i szkolenia dla osób pracujących w przestrzeni edukacji artystycznej, a także zajmuje się kształceniem młodzieży, przygotowując ją do pracy w przestrzeni animacji i sztuki. Od 2012 pracuje w Policealnym Studium Animatorów Kultury we Wrocławiu, prowadząc zajęcia zreżyserii, dramy, technik teatralnych i ekspresji scenicznej. W 2016 zrealizowała program stypendialny w ramach  Programu Erasmus Plus - Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego. Projekt zwyciężył w konkursie na najlepszy projekt edukacyjny, organizowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji: EDUinspiracje 2017. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010, 2011, 2017. W 2015 ukończyła kurs Teatru Forum i rozpoczęła samodzielną pracę metodami teatru zaangażowanego. Dzięki przyznanemu w 2017 stypendium MDKiN zrealizowała projekt: "Teatr Forum - roczny cykl warsztatów i spektakli". W 2019 zdobyła kwalifikacje trenerskie w zakresie dramy, w Szkole Trenerów Dramy. W oparciu o techniki dramowe oraz własne doświadczenie artystyczne i pedagogiczne stworzyła autorski program "Szkoła Pedagogów Kreatywności", realizowany od 2018 roku w Fabryce Sztuki w Łodzi. Obecnie jest w trakcie realizacji studiów Psychoterapia tańcem i ruchem w Instytucie DMT w Warszawie.

Współpracują:

Współpracują:

Adrian Bartczak
Marcin Cecko
Tomasz Ciesielski
Jessica Cohen
Marina Dashuk
Konrad Dworakowski
Jim Ennis
Bartosz Figurski
Rosanna Gamson
Paweł Głowaty
Robert M.Hayden
Tomasz Hołubowicz
Dominika Jarosz
Katarzyna Jasińska (Gra-Fika)
Michał Jóźwik
Paweł Klepacz
Katarzyna Knychalska
Jewgienij Korniag
Tomasz Jimmy Kowalski (Harmony Art)
Milena Kranik
Tomasz Krukowski
Kuba Krzewiński
Aleksandra Kugacz-Semerci
Ruthie Osterman
Kuba Pałys
Maria Porzyc
Michał Ratajski
Wldemar Raźniak
Mertcan Semerci
Rami Shaya (HOLLYBABA)
Justyna Sobieraj-Bednarek
Maciej Staniecki
Daria Szymańska
Katarzyna Tadeusz
Wojciech Traczyk
Robert Wasiewicz
Dara Weinberg
Hubert Zemler

Kwartet Smyczkowy Befane
Electro Moon Vision
Teatr Tańca KIJO
Teatr Figr Kraków
Zespół Kormorany
Zespół L.Stadt

Chór Teatru CHOREA:

Chór Teatru CHOREA:

Elizabet Araj, Joanna Chmielecka, Barbara Cieślewicz, Joanna Filarska, Sandra Gierzek, Barbara Guzek, Katarzyna Haniszewska, Dominika Jarosz, Michalina Jędrzejczak, Majka Justyna, Joanna Kłos, Milena Kranik, Anna Przybyt, Anna Redlin, Aleksandra Rutowicz, Justyna Sobieraj-Bednarek, Marta Sterna, Aleksandra Szałek, Elina Toneva, Paulina Tralewska, Alicja Tranda, Maciej Bednarek, Jacek Czapnik, Marcin Kobyliński, Tomasz Krzyżanowski, Jacek Witych

Podziękowania:

Podziękowania:

Berenika Barczak
Mariusz Bartosiak
Sławomir Bobula
Anna Bogdanowicz
Marcin Brzozowski
Krzysztof Candrowicz
Mateusz Cieślak
Anna Ciszowska
Bibianna Chimiak
Monika Dąbrowska
Melania Dominiak
Lech Dzierżanowski
Małgorzata Gaduła-Zawratyńska
Piotr Grabowski
Natalia Grosiak
Daniel Jacewicz
Hanna Gzella-Jastrzębska
Monika Kamieńska
Kan Katsura
Anna Kaźmierak
Sebastian Klim
Maciej Kobalczyk
Irena Lewkowicz
Grzegorz Lindenberg
Wojciech Machajek
Pola Matuszewska
Ludmiła Mielczarek
John Moran
Robert Niżnik
Marcin Polak
Natalia Przybysz
Anna Raczkowska
Arkadiusz Rogoziński
Piotr Rogucki
Maciej Rychły
Piotr Starzyński
David Sypniewski
Krzysztof Szmytke
Aleksandra Ścibor
Maciej Trzebeński
Kamila Turkowska
Grzegorz Wierus
Piotr Witkowski
Grzegorz Woźniak
Jakub Wiewiórski
Barbara Zajączkowska
Krzysztof Zalewski
Stanisław Zaremba
Pracownia Fizyczna

 

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.