Nabór do Młodzieżowej Grupy Teatralnej

Nabór do Młodzieżowej Grupy Teatralnej

25.05.2021
Teatr CHOREA

Teatr CHOREA ogłasza nabór do Młodzieżowej Grupy Teatralnej, pracującej w Teatrze CHOREA, w ramach projektu edukacyjnego Laboratorium Kreatywnego Działania III.

data: zajęcia cykliczne, odbywające się w każdy wtorek, od 25 maja 2021
godzina: 17:00-20:00
miejsce: sale Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wiek uczestników: 16 +
koszt: 60 zł za miesiąc od uczestnika

zapisy / infomacje: teatrchorea@gmail.com, +48 667 326 711

Koniec zamulania w domu! Możesz spędzić najbliższe miesiące, odnajdując swoją teatralną pasję w Teatrze CHOREA. Dołącz do młodzieżowej grupy teatralnej, działającej w ramach trzeciej edycji Laboratorium Kreatywnego Działania. Chcesz sprawdzić swoje umiejętności na scenie oraz poznać metody pracy Teatru CHOREA podczas cotygodniowych zajęć? Działaj z nami!

Zajęcia będą obejmowały między innymi: pracę ze świadomością ciała, działania fizyczne, elementy nauki tańca, choreografii i akrobatyki, pracę z drugim człowiekiem opartą na kontakcie i działaniach fizycznych, budowanie i wzmacnianie zaufania, odpowiedzialność za grupę, komunikację w grupie, techniki słuchania poprzez pracę nad ciałem grupowym.

Już pod koniec sierpnia zaprezentujemy stworzony wspólnie performance, który będzie miał swoją premierę podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego RETROPERSPEKTYWY 2021: Spotkanie / Wspólnota / Święto.

Prowadzący zajęcia: Janusz Adam Biedrzycki, Wiktor Moraczewski, Magdalena Paszkiewicz, Joanna Filarska oraz zaproszeni instruktorzy, którzy prowadzą szkolenia specjalistyczne w ramach projektu Laboratorium Kreatywnego Działania III.

Janusz Adam Biedrzycki - (pomysłodawca i koordynator projektu LKD), aktor, tancerz, choreograf, reżyser, instruktor teatralny. Absolwent Wydziału Humanistycznego ze specjalizacją Kulturoznawstwo, folklorystyka, etnologia, teatrologia i filmoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Absolwent Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Współzałożyciel i członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. Członek kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010 i 2014 oraz Urzędu Miasta Łodzi w latach 2013 i 2017. Współtwórca podręcznika „Trening fizyczny aktora - od działań indywidualnych do zespołu” (2015), stworzonego we współpracy z PWSFTViT, przy wsparciu IMIT. Opiekun artystyczny i instruktor warsztatowy w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „TAKE OVER: Seeing young audiences through young people’s eyes” (2015-2017), realizowanym w ramach programu Komisji Europejskiej „Creative Europe”, przy udziale British Council. Współautor choreografii i współreżyser spektakli: „Koguty Borsuki i inne Kozły” (2010) i „Upadek - PsychoSomaticGaym" (2010). Pomysłodawca i reżyser spektaklu „Brzydal” (2013), stworzonego w ramach cyklu warsztatów teatralno-tanecznych dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Pomysłodawca i reżyser spektakli: "Vidomi" (2014), "Ciemność. To co jest ukryte" (2017) i "Rój. Sekretne życie społeczne" (2018), stworzonych w ramach cykli warsztatów teatralnych z udziałem osób niewidomych i słabowidzących. Współautor choreografii spektaklu „Studium o Hamletach” (2017), w reżyserii Waldemara Raźniaka, stworzonego we współpracy Teatru CHOREA i Akademii Teatralnej w Warszawie. Reżyser spektakli "Właśnie tu. Właśnie teraz" (2019) i „iGeneration?" (2020), realizowanych przez młodzieżową grupę teatralną. Pomysłodawca i koordynator projektów: „Jak w Ulu” (cykl edukacyjno-integracyjnych, interdyscyplinarnych warsztatów dla osób niewidomych, słabowidzących i młodych animatorów z województwa łódzkiego, 2018); trzech edycji „Laboratorium Kreatywnego Działania” (cykle interdyscyplinarnych szkoleń i warsztatów z zakresu teatru dla pedagogów, animatorów kultury, seniorów i młodzieży, 2019, 2020, 2021). Od 2014 nieprzerwanie prowadzi młodzieżową grupę teatralną działającą w Teatrze CHOREA. Współpracował m.in. z: neTTheatre w Lublinie (Paweł Passini), Teatrem Pinokio w Łodzi (Konrad Dworakowski), Teatrem Cinema z Michałowic (Dariusz Skibiński), Korniag Theatre z Mińska (Ewgenij Korniag), Earthfall Dance Company z Walii (Jim Ennis), Teatrem Kana ze Szczecina, Teatrem Limen z Warszawy, Teatrem „A3”, Warsztatami Terapii Zajęciowej w Świdniku, Stowarzyszeniem Integracji Społecznej, Uniwersytetem im. J.J.Lipskiego w Teremiskach, Academy of Arts and Culture w Osijek (Chorwacja), Uniwesrytetem Warszawskim (Pedagogika teatru), Poleskim Ośrodkiem Sztuki (międzynarodowy projekt Erasmus +, B.I.G.D.E.A.L.), mistrzem Butoh Kanem Katsurą (Japonia), choreografem i tancerzem Robertem Haydenem (USA), reżyserką Darą Weinberg (USA).

Wiktor Moraczewski - kulturoznawca, teatrolog, pedagog teatralny, dramaturg. Absolwent kulturoznawstwa, specjalności teatrologicznej i teatr w kulturze współczesnej na Uniwersytecie Łódzkim (Katedra Dramatu i Teatru). W latach 2014-2017 związany z Ośrodkiem Kultury „Górna” w Łodzi, gdzie był współorganizatorem i uczestnikiem polskich i zagranicznych projektów, m.in. projektu „Radar” (2017), realizowanego metodą Sensory Labirynth Theatre, której jest certyfikowanym instruktorem. Doświadczenie w tej dziedzinie oraz europejski certyfikat zdobył uczestnicząc w międzynarodowym teatralnym projekcie Ritual Beyond Roots, odbywającym się w ramach programu Erasmus+ w Rumunii i podczas zagranicznych projektów, m.in. w Calypso - il teatro per il sociale (Włochy). W latach 2015-2018 współpracował z Instytutem Teatralnym im. Mieczysława Hertza w Łodzi. W 2016 roku zajmował się adaptacją tekstu i dramaturgią do spektaklu Anny Cichy-Fatygi "Ku wielkiemu morzu" w reżyserii Jacka Orłowskiego. We współpracy z Instytutem, w ramach projektu „(m)Łodzi”, przygotował również wystawę fotograficzną „7.15 p.m.”. Wystawa była częścią jego pracy licencjackiej ("Teatr 7.15 w łódzkim Hotelu Grand. Opis projektu") napisanej pod opieką prof. Małgorzaty Leyko, poświęconej historii teatrów w łódzkim Grand Hotelu. Druga odsłona tej wystawy została zaprezentowana w Art_Inkubatorze w Fabryce Sztuki, podczas Ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu, a także podczas III Zjazdu Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych. Od 2017 roku współpracuje z Teatrem CHOREA w Łodzi przy projektach artystycznych, edukacyjnych i społecznych. Właśnie tej formacji teatralnej poświęcił swoją pracę magisterską ("Piętnaście lat Teatru Chorea. Działalność teatru w latach 2004-2019"). W CHOREI zrealizował scenariusze do spektaklI: "Ciemność. To co jest ukryte" (spektakl z udziałem osób niewidzących i słabowidzących, 2017), "Rój. Sekretne życie społeczne" (spektakl dla dzieci i młodzieży, 2018), "iGeneration?" (spektakl w wykonaniu młodzieżowej grupy teatralnej, 2020). Jako asystent reżysera i aktor brał udział w spektaklu Teatru CHOREA i Warszawskiego Towarzystwa Scenicznego "Tragedia Jana" (2018) w reżyserii Waldemara Raźniaka. Był również prowadzącym warsztaty teatralno-literackie w ramach projektu edukacyjno-integracyjnego „Jak w ulu!” (Teatr CHOREA, 2018) i projektu edukacyjnego „Laboratorium Kreatywnego Działania” (Teatr CHOREA, 2019-2020). Jako pedagog teatralny współpracuje z łódzkimi przedszkolami i szkołami. W latach 2019-2020 współpracował z Klubem Nauczyciela w Łodzi, gdzie prowadził zajęcia teatralno-literackie dla nauczycieli. Podczas studiów prowadził także aktywną działalność recenzencką, którą rozpoczął w studenckich gazetach festiwalowych, wydawanych podczas Łódzkiego Festiwalu Szkół Teatralnych oraz Ogólnopolskiego Festiwalu Teatru Młodych „Dziatwa”. Publikował swoje teksty również na łamach łódzkich gazet - „Kalejdoskopu” i „Dziennika Łódzkiego”. Współtwórca publikacji poświęconej 15-leciu Teatru CHOREA.

Magdalena Paszkiewicz - tancerka, choreografka, magister fizyki, doktor nauk ekonomicznych, instruktorka tańca współczesnego, starsza wykładowczyni w PWSZ w Skierniewicach. Kierowniczka artystyczna Teatru Tańca "PRO" w Łódzkim Dom Kultury (od 1998 była związana z TT "PRO" jako tancerka). Najważniejsze premiery, reżyseria, współchoreografia i taniec: "BorderLine" 2007 (debiut reżyserski), "Roboczogodziny, czyli Kobiecość Krańcowa" 2009, "Historie być może prawdziwe" 2012, "Wióry lecą!" 2012, "Pokojówki" 2013. Aktorka Teatru Kilku Osób, kierowanego przez Mariana Glinkowskiego. Premiery: reż. M. Glinkowski: "Słowa pomieszane ze snami" (na podstawie prozy poetyckiej Z. Herberta) 2010; "Orfeusz" (inscenizacja poematu Czesława Miłosza "Orfeusz i Eurydyka" oraz tekstów Wergiliusza, Z. Herberta i R. M. Rilkego) 2012. Reżyserka i choreografka spektakli Teatru CHOREA: „Upadek. Psycho-Somatic-Gaym” (2010), „Brzydal” (2013), „Vidomi” (2014), „Ciemność. To co jest ukryte” (2017), „Rój. Sekretne życie społeczne” (2018), "iGeneration?" (2020). Twórczyni warsztatów choreograficznych dla młodzieży niewidomej i słabowidzącej w projektach „Art-Impulsy” (2014), „Vidomi-Kontynuacje” (2015). Instruktorka tańca i instruktorka warsztatów teatralno-ruchowych w projektach: „Jak w ulu!” (2018), "Laboratorium Kreatywnego Działania" (2019, 2020).

Joanna Filarska - animatorka kultury, wychowawca. Choreiczna czarownica i kawiarka. Pracowała jako wychowawca w świetlicy środowiskowej Pracowni Alternatywnego Wychowania w Łodzi, w świetlicy dla dzieci w wieku przedszkolnym „Kraina Pełna Skarbów” w Łodzi oraz jako wychowawca i animatorka na Uniwersytecie Powszechnym im. Jana Józefa Lipskiego w Teremiskach. Koordynuje projekty artystyczno-społeczne i edukacyjne w Teatrze CHOREA i Fabryce Sztuki. Prowadzi całoroczny program edukacji kulturalnej - "Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki". Pracuje z grupami młodzieżowymi i dziećmi. Prowadzi zajęcia muzyczne i teatralne. Zajmuje się pracą ze społecznością lokalną, współpracą ze szkołami i organizacją widowni. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2015 roku. Aktualnie studentka Pedagogiki Teatru na Uniwersytecie Warszawskim. Pomysłodawczyni spektakli dziecięcej grupy teatralnej pracującej w Teatrze CHOREA - "Żarty teatralne" i „Miasto“. Z upodobaniem śpiewa. Bierze udział w koncertach: „Pieśni Świata”, „Lulabajki”, „Pieśni Antyczne”, „Engi Vengi”; oraz w spektaklach: „Bachantki”, “Vidomi”, “Ciemność”. W życiu i pracy lubi nieoczywistości.

 

WAŻNE INFORMACJE:

- Zapisy na zajęcia prowadzi Teatr CHOREA, od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-18:00:
- mailowo: teatrchorea@gmail.com
- telefonicznie: +48 667 326 711 (koordynator projektu: Janusz Adam Biedrzycki)

- Nie prowadzimy zapisów w weekendy (soboty i niedziele) oraz w dni świąteczne. 

- W mailu prosimy podać dane uczestników (imię, nazwisko, wiek).

- Koszt uczestnictwa zajęciach wynosi 60 zł za miesiąc od uczestnika.


Pomysłodawca i koordynator projektu: Janusz Adam Biedrzycki (Teatr CHOREA)

 

Organizator:

  teatrCHOREA logo color

 

Partnerzy:

logo FS                     

 

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.  

Logo MKDNiS kolorowe

 

Dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi.

logo wer horyzont zhaslem pl kolor rgb

 

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.