Laboratorium Kreatywnego Działania

Teatr CHOREA zaprasza pedagogów, nauczycieli, edukatorów, animatorów kultury do wzięcia udziału w cyklu interdyscyplinarnych warsztatów "Laboratorium Kreatywnego Działania". 

"Laboratorium Kreatywnego Działania" to cykl interdyscyplinarnych warsztatów z zakresu teatru oraz szeroko pojętej edukacji kulturalnej oraz tematów z nimi związanych, jak: reżyseria światła w przedstawieniach teatralnych, praca nad scenariuszem teatralnym, elementy produkcji wydarzeń kulturalnych, animacja kultury, zajęcia ruchowo-teatralne, rola pedagoga teatralnego, zasady wolontariatu. Projekt kierowany jest do szkół, kadry ośrodków kultury, bibliotek publicznych, muzeów, galerii, firm i instytucji prowadzących działalność edukacyjną i artystyczną, członków organizacji pozarządowych i kulturalnych, a także do młodzieży, osób i animatorów działających w szeroko pojętej kulturze.

 

Zadaniem naszego projektu jest udzielanie wsparcia oraz dawanie edukatorom, pedagogom i animatorom kultury nowych narzędzi do pracy z dziećmi i młodzieżą, w szczególności poprzez działania przeciwdziałające zjawisku wypalenia zawodowego, tworzenie sytuacji wykraczających poza mury szkoły, dających świeżość i wolność w działaniu, wspieranie rozwoju zawodowego oraz promowanie kreatywnego myślenia w pracy. Realizacja projektu ma na celu realną poprawę jakości pracy pedagogów z młodymi ludźmi.

Dodatkowo uczestnicy warsztatów będą mogli wziąć czynny udział w wybranych wydarzeniach artystycznych i edukacyjnych organizowanych przez Teatr CHOREA w Łodzi, w tym w tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy (24 sierpnia - 1 września 2019).

Projekt "Laboratorium Kreatywnego Działania" realizowany jest w dwóch przecinających i uzupełniających się modułach:

MODUŁ PIERWSZY

Cykl warsztatów szkoleniowych i praktycznych z udziałem nauczycieli, pedagogów i animatorów z województwa łódzkiego. Warsztaty mają służyć zwiększeniu kompetencji i praktyk zawodowych w pracy z młodzieżą i dziećmi. W skład pierwszego modułu wejdą warsztaty prowadzone przez specjalistów z danej dziedziny:


1. „Warsztaty produkcji i promocji wydarzeń kulturalnych”

data: 18 maja 2019 (sobota)
godzina: 10:00-14:00
miejsce: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzenie: Anna Maszewska

Warsztaty będą dotyczyły zagadnienia planowania oraz produkcji wydarzeń kulturalnych. Pokażą w jaki sposób podejmować się nowych wyzwań i być gotowym do działań kreatywnych. Uczestnicy warsztatów dowiedzą się jak dobrze zaplanować produkcję wydarzenia, by w trakcie jego realizacji nic ich nie zaskoczyło. Tematem zajęć będzie między innymi organizacja i zarządzanie wydarzeniami artystycznymi i społecznymi, budowanie budżetów i kosztorysów, umiejętność finansowania projektów w sektorze kultury oraz nowe techniki promocji i marketingu. Zajęcia pozwolą na zyskanie wiedzy jak skutecznie zaplanować i zrealizować wydarzenie artystyczne, zarządzać pracą zespołu, dbać o ewaluacje projektu i jego prawidłowe rozliczenie.

Obejrzyj galerię zdjęć

2. „Wolontariat w kulturze”

data: 14 czerwca 2019 (piątek)
godzina: 10:00-14:00
miejsce: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki, ul. Tymienieckiego 3
prowadzenie: Anna Raczkowska

Warsztaty z podstaw funkcjonowania i rekrutacji wolontariatu. Będą one podzielone na dwa bloki tematyczne. W pierwszym z nich omówimy aspekty organizacyjne i prawne wolontariatu, podstawy realizacji i prowadzenia wolontariuszy, narzędzia ułatwiające komunikację z wolontariuszami. W drugim bloku podejmiemy temat promocji idei wolontariatu, obiegu informacji oraz odpowiedniej rekrutacji kandydatów i narzędzi motywacji w pracy z wolontariuszem. Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, pedagogów i animatorów, którzy chcieliby poznać podstawy działania wolontariatu, jego aspekty zarówno formalne, jak i praktyczne.

Obejrzyj galerię zdjęć

3. „Pedagog w teatrze” - mistrzowskie warsztaty pedagogiczno-reżyserskie

data: 29 czerwca 2019 (sobota)
godzina: 11:00-17:00
miejsce: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki, ul. Tymienieckiego 3
prowadzenie: Iga Załęczna

Warsztat będzie polegał na badaniu i poszerzaniu wybranych koncepcji choreograficznych i teatralnych, a także na transpozycji tekstu, ruchu i obrazów na inne środki ekspresji, na tworzeniu wewnętrznych opowieści, które poprzez przepływanie z jednej narracji do drugiej tworzą nowe znaczenia.

Warsztaty stanowią rodzaj performatywnej, choreograficznej i teatralnej praktyki, która tworzy autorski i autonomiczny język twórczy, osadzony w spontanicznym procesie twórczym. Język, który za pomocą technik teatralnych, technik ruchu, refleksji i myśli jest zdolny do przetworzenia oraz tworzenia nowej rzeczywistości scenicznej. To rodzaj pracy badający relacje między opowieścią, choreografią, językiem, procesem komunikacyjnym i uczestnictwem, czyniąc z tych elementów równoprawne źródła ekspresji twórczej.

Obejrzyj galerię zdjęć

4. „Mistrzowskie warsztaty teatralne”

data: 17 sierpnia 2019 (sobota)
godzina: 11:00-17:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzenie: Tomasz Rodowicz, Janusz Adam Biedrzycki

Teatralne warsztaty mistrzowskie prowadzone przez Tomasza Rodowicza – reżysera i dyrektora Teatru CHOREA i Janusza Adama Biedrzyckiego – reżysera, choreografa, współzałożyciela Teatru CHOREA, połączone z prezentacją podręcznika „Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu”.

To propozycja doświadczenia na własnym ciele bazowego zjawiska chorei – połączenia ruchu, dźwięku i słowa oraz poszukiwania swoich oryginalnych możliwości używania wszystkich tych środków wyrazu jednocześnie. Warsztat rozpoczyna intensywny trening fizyczny opracowany przez aktorów CHOREI, na który składają się: elementy akrobatyki, podstawy pracy z partnerem i przestrzenią, wzajemna uwaga, asekuracja, świadomość własnego ciała, świadomość grupy. Uczestnicy poznają także podstawowe ćwiczenia oddechowe, sposoby uruchamiania rezonatorów, metody pracy nad barwą głosu, które służą rozwijaniu naturalnych możliwości głosowych. Ważny moduł warsztatów stanowi praca z rytmami nieparzystymi i nieregularnymi - podstawowymi dla muzyki Antyku, Bałkanów i Bliskiego Wschodu, połączona z metodami realizowania tekstu i muzyki na scenie, dążąca do uruchomienia muzyczności całego ciała i poznania pulsu grupy

Obejrzyj galerię zdjęć

5. „Warsztaty dramaturgiczne”

data: 21 września 2019 (sobota)
godzina: 10:00-14:00
miejsce: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzenie: Wiktor Moraczewski

Warsztaty, których celem jest poszerzenie doświadczeń i umiejętności w zakresie dramatopisarstwa oraz dostarczenie wiedzy do samodzielnego tworzenia scenariuszy teatralnych i zwiększenie kompetencji w obszarze metod pracy twórczej i rozwojowej z grupą teatralną w oparciu o stworzony tekst. Warsztaty przeznaczone są dla osób, które zajmują się pisaniem scenariuszy teatralnych i chcą przekonać się, na czym polega praca dramatopisarza i dramaturga w spektaklu. W pierwszym module zajęć uczestnicy przyjrzą się scenom, monologom i dialogom wybranych dramatów (europejskich i pozaeuropejskich) i temu jak różni autorzy budują świat opowieści. W drugiej części warsztatów, każdy z uczestników napisze fragment scenariusza lub przedstawi swój dotychczasowy dorobek artystyczny. Wykonana praca zostanie wspólnie przeanalizowana z prowadzącym.

Obejrzyj galerię zdjęć

6. „Oświetlenie w teatrze”

data: 12 października 2019 (sobota)
godzina: 10:00-14:00
miejsce: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzenie: Tomasz Krukowski

Warsztaty zakładają zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu historii oświetlenia teatralnego, wiedzy z zakresu reżyserii światła oraz z zakresu różnych technik scenicznego światła. Oświetlenie kreuje środowisko dla opowieści, a w przypadku teatru podstawą opowiadania historii są obrazy. Na warsztatach będziemy poruszać kwestię jak rozmawiać z reżyserem spektaklu, choreografem, jakie urządzenia dobierać do spektaklu, pokazu pracy wydarzenia kulturalnego, estradowego. Warsztaty mają nauczyć uczestników poznania urządzeń oświetleniowych, technik świecenia spektakli teatralnych, doboru aparatów oświetleniowych, mieszania kolorów. Zagadnienia, które zostaną poruszone podczas warsztatu to między innymi: światło a kolor, percepcja barw, oddawanie barw, źródła oświetlenia w teatrze, techniki oświetleniowe i światło kierunkowe w teatrze, efekty specjalne wywoływane przy pomocy oświetlenia.

7. „Warsztaty muzyczne”

data: 8 listopada 2019 (piątek)
godzina: 10:00-14:00
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzenie: Paweł Odorowicz

Celem warsztatów jest podniesienie kompetencji nauczycieli i animatorów, w zakresie wykorzystywania narzędzi muzycznych w ich pracy. Warsztaty skupią się na pracy w grupie z podziałem na dwa podstawowe aspekty:

1. Grupowa praca wspólna - muzyczne ćwiczenia grupowe (oddechowe, ruchowe, rytmiczne i muzyczne, elementy śpiewu i emisji głosu), których celem jest polepszenie organizacji pracy, dynamiki grupy, wsparcie, pobudzenie empatii i instynktownego oddziaływania na impulsy grupy. Ćwiczenia umiejętności reakcji na różne bodźce. Ćwiczenia będą oparte o instrumentarium Carla Orffa i technikę body percussion.

2. Praca grupowa ukierunkowana na wsparcie lidera - rozwinięcie powyższych ćwiczeń o postępowanie zgodnie z liderem, przy założeniu, że każda osoba biorąca udział w warsztatach staje się liderem grupy.

Warsztaty będą się opierać na ogólnodostępnych nagraniach muzyki poważnej i polskiej muzyki ludowej. Każdy z uczestników warsztatów otrzyma listę utworów proponowaną do kontynuacji ćwiczeń.

8. „Warsztaty ruchowo-teatralne”

data: 13 kwietnia 2019 (sobota)
godzina: 10:00-18:00
miejsce: sala warsztatowa w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzenie: Janusz Adam Biedrzycki, Magdalena Paszkiewicz

Warsztaty ruchowo-teatralne przeznaczone dla animatorów kultury i pedagogów. Podczas szkolenia nauczyciele i pedagodzy będą mieli okazję do zapoznania się z autorskimi metodami pracy warsztatowej opartymi na doświadczeniach prowadzących. Poprzez poznanie odpowiednich technik związanych z pracą z ciałem i głosem uczestnicy odkryją nowe sposoby i środki ekspresji oraz narzędzia komunikacji. W ramach warsztatów trenerzy zaproponują działania umożliwiające uczestnikom budowanie zespołu oraz rozpoznawanie jego twórczego potencjału. Uczestnicy poznają narzędzia służące do rozładowywania napięć w grupie, za pomocą prostych i szybkich działań teatralno-ruchowych. W trakcie zajęć uczestnicy poznają ważne zasady kształtowania pracy w grupie: synchronizację działań indywidualnych, działania polegające na budowaniu wzajemnego zaufania i asekuracji oraz kontrolowaniu ryzyka podczas wykonywania intensywnych działań fizycznych.

 

MODUŁ DRUGI

Drugi moduł projektu stanowią cotygodniowe (każdy czwartek, godz. 17:00-20:00) spotkania warsztatowe z młodzieżą i młodymi animatorami, osobami z amatorskich kół teatralnych, które chcą rozwijać się w procesie badań i poszukiwań dróg ekspresji teatralnej. Zajęcia będą obejmowały: pracę ze świadomością ciała, działania fizyczne w teatrze, elementy nauki tańca, choreografii i akrobatyki, ćwiczenia wzajemnościowe i partnerskie wykorzystywane do budowy etiud scenicznych, pracę z drugim człowiekiem opartą na kontakcie i działaniach fizycznych, budowanie i wzmacnianie zaufania, zachęcanie do współpracy poprzez działania fizyczne i aktorskie, odpowiedzialność za grupę, komunikację w grupie, techniki słuchania poprzez pracę nad ciałem grupowym, pracę z osobami niepełnosprawnymi.

Nauczyciele, pedagodzy i uczestnicy warsztatów z pierwszego modułu projektu będą mieli możliwość uczestniczenia w wybranych czwartkowych warsztatach z młodzieżą. Dzięki temu będą mogli na "żywej tkance warsztatowej" wprowadzić i sprawdzić swoje pomysły i inspiracje które powstały po warsztatach specjalistycznych. W ten sposób chcemy zaproponować specyficzny rodzaj kreatywnej współpracy. Na tym etapie młodzi uczestnicy wraz z nauczycielami i pedagogami będą określali jakie cele chcą osiągnąć, pracując nad projektem podczas wspólnej pracy (czego się dowiedzieć, jakie umiejętności zdobyć). Podczas wspólnych warsztatów uczestnicy będą dokonywali wyboru obszaru działania, będą szacowali możliwości grupy i będą poszukiwali nowych pomysłów oraz rozwiązań. Rolą nauczyciela i pedagoga będzie wspieranie uczniów i młodych animatorów, zwiększanie własnych kompetencji i doświadczeń oraz dyskretne kierowanie pracą młodzieży, udzielanie wyjaśnień i życzliwe doradzanie.

Obejrzyj galerię zdjęć - Warsztaty dla młodzieży 21.03.2019

Obejrzyj galerię zdjęć - Warsztaty dla młodzieży 04.04.2019

Obejrzyj galerię zdjęć - Warsztaty dla młodzieży 09.05.2019

Obejrzyj galerię zdjęć - Warsztaty dla młodzieży 30.05.2019

Obejrzyj galerię zdjęć - Warsztaty dla młodzieży 06.06.2019

Obejrzyj galerię zdjęć - Pokaz pracy "Właśnie tu. Właśnie teraz" 30.09.2019

 

INFORMACJE O PROWADZĄCYCH:

Janusz Adam Biedrzycki - „Warsztaty ruchowo-teatralne” i „Mistrzowskie warsztaty teatralne”

Aktor, tancerz, choreograf, instruktor teatralny. Absolwent Wydziału Humanistycznego (specjalizacja: kulturoznawstwo, folklorystyka i etnologia, teatrologia i filmoznawstwo) na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Absolwent Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Członek kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Współzałożyciel i członek Teatru CHOREA. Członek integracyjnego Teatru Prawd Dziwnych działającego przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Łęcznej. Współpracował ze Stowarzyszeniem Integracji Społecznej przy warsztatach terapii zajęciowej. Współpracował z teatrami: Nettheatre w Lublinie, Teatr Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi. Stały współpracownik Fabryki Sztuki w Łodzi od 2007 roku. Autor choreografii do spektakli „Koguty Borsuki i inne Kozły...” (reż. Iga Załęczna) oraz monodramu „Upadek. Psycho-Somatic-Gaym”. Pomysłodawca i realizator cyklu warsztatów zakończonych spektaklem „Brzydal”. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010 i 2014 oraz Urzędu Miasta Łodzi w 2013 i 2017 roku. Pomysłodawca projektów i reżyser spektakli: "Vidomi", "Ciemność. To co jest ukryte", „Rój. Sekretne życie społeczne” - cykli warsztatów teatralnych zakończonych realizacją spektakli teatralnych z udziałem osób niewidomych i słabowidzących. Współtwórca podręcznika "Trening fizyczny aktora - Od działań indywidualnych do zespołu”, powstałym we współpracy Teatru CHOREA z Łódzką Szkołą Filmową, przy wsparciu IMiT.

Magdalena Paszkiewicz - „Warsztaty ruchowo-teatralne”

Tancerka, choreograf, magister fizyki, doktor nauk ekonomicznych, instruktorka tańca współczesnego, starszy wykładowca w PWSZ w Skierniewicach. Kierownik artystyczny Teatru Tańca „PRO” w Łódzkim Dom Kultury (od 1998 była związana z TT "PRO" jako tancerka). Najważniejsze premiery, reżyseria, współchoreografia i taniec: "BorderLine" 2007 (debiut reżyserski), "Roboczogodziny, czyli Kobiecość Krańcowa" 2009, "Historie być może prawdziwe" 2012, "Wióry lecą!" 2012, "Pokojówki" 2013. Aktorka Teatru Kilku Osób, kierowanego przez Mariana Glinkowskiego. Premiery: reż. M. Glinkowski: "Słowa pomieszane ze snami" (na podstawie prozy poetyckiej Z. Herberta) 2010; "Orfeusz" (inscenizacja poematu Czesława Miłosza „Orfeusz i Eurydyka” oraz tekstów Wergiliusza, Z. Herberta i R. M. Rilkego) 2012. Reżyser i choreograf spektakli Teatru CHOREA: „Vidomi” (2014), „Brzydal” (2013), monodramu „Upadek. Psycho-Somatic-Gaym” (2010), „Vidomi” (2014), „Ciemność. To co jest ukryte” (2017), „Rój. Sekretne życie społeczne” (2018). Twórczyni warsztatów choreograficznych dla młodzieży niewidomej i słabowidzącej w projektach „Art-Impulsy” (2014), „Vidomi-Kontynuacje” (2015). Instruktorka tańca w projekcie „Jak w ulu!” (2018).

Anna Maszewska - „Warsztaty produkcji i promocji wydarzeń kulturalnych”

Producentka teatralna i filmowa, koordynator wydarzeń kulturalnych, aktorka. Absolwentka kulturoznawstwa ze specjalizacją filmoznawstwo na Uniwersytecie Łódzkim oraz Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej w PWSFTviT w Łodzi. Koordynator wydarzeń artystycznych i rozrywkowych o dużym potencjale komercyjnym. Od 2015 zajmuje się produkcją wydarzeń kulturalnych oraz edukacją filmową i teatralną. W 2015 koordynator wolontariatu podczas festiwalu 20. Forum Kina Europejskiego ORLEN Cinergia oraz lider i aktor grupy TAKE OVER (edycja polska) działającej przy Teatrze CHOREA. W 2016 koordynator Mobilnego Kina Skody realizowanego w ramach Transatlantyk Festival. W latach 2016-2017 koordynator produkcji w agencji artystyczno-eventowej Ferment Kolektiv, w której między innymi realizowała projekty: „Animator On Tour”, „Filmowe Lato z Orange” oraz wydarzenia towarzyszące podczas 43. Forum wokół Kina. W 2017 koordynator produkcji 22. Forum Kina Europejskiego ORLEN Cinergia. Od 2018 roku główny koordynator Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy organizowanego przez Teatr CHOREA.
 

Anna Raczkowska - Warsztaty „Wolontariat w kulturze”

Starszy trener i animator kultury, koordynator projektów. Prowadzi szkolenia z zakresu organizacji wydarzeń kulturalnych, komunikacji w projektach oraz rozwoju wolontariatu w NGO. Ma wieloletnie doświadczenie w rekrutacji, promocji i koordynacji pracy grup wolontariackich przy największych wydarzeniach kulturalnych w Łodzi, między innymi: Łódź Design Festival (150 osób w 8 działach wolontariackich), Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy. Prezes w Stowarzyszeniu “Wici” zajmującym się promocją kultury i rzemiosł dawnych.

Iga Załęczna - „Pedagog w teatrze” - mistrzowskie warsztaty pedagogiczno-reżyserskie

Animatorka kultury, choreograf, aktorka. Członkini i założycielka Teatru CHOREA, w którym realizowała autorskie projekty teatralne („Koguty, Borsuki i inne Kozły”, „Córka swojej matki”, „Isla Cisneros”) oraz edukacyjno-artystyczne („Teatr Forum jako metoda pracy”). Współpracuje z Pawłem Passinim, tworząc zespół prowadzonego przez niego niezależnego teatru Nettheatre. Zagrała w wielu jego spektaklach („Tehillim/Psalmy”, „Turandot”, „Kukła. Księga blasku”, „Widma”). Prowadzi warsztaty i szkolenia dla osób pracujących w przestrzeni edukacji artystycznej („Wertykalne poziomy narracji – czyli jak ugryźć tort?”, Dotknij Teatru 2018). W 2015 roku ukończyła kurs Teatru Forum i rozpoczęła samodzielną pracę metodami teatru zaangażowanego. Od 2012 roku prowadzi regularne zajęcia w zakresie reżyserii, technik teatralnych i technik wyrazu scenicznego w Policealnym Studium Animatorów Kultury we Wrocławiu. W roku 2016 zrealizowała program stypendialny z ramach Programu Operacyjnego „Wiedza Edukacja Rozwój” 2014-2020 (PO WER) - Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego. Zrealizowany przez nią projekt zwyciężył w konkursie na najlepszy projekt edukacyjny, organizowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji: „EDUinspiracje 2017”. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010, 2011, 2017. W ramach przyznanego w 2017 roku stypendium artystycznego zrealizowała projekt „Teatr Forum – roczny cykl warsztatów i spektakli”. Jest w trakcie zdobywania kwalifikacji trenerskich w zakresie dramy w Szkole Trenerów Dramy, prowadzonej przez Fundację Drama Way w Warszawie. W oparciu o techniki dramowe i pedagogiki twórczości zrealizowała autorski program „Szkoła Pedagogów Kreatywności” w Fabryce Sztuki w Łodzi.

Tomasz Rodowicz - „Mistrzowskie warsztaty teatralne”

Aktor, reżyser, muzyk, pedagog. Współzałożyciel pierwszego w Polsce ośrodka socjoterapii dla młodzieży uzależnionej od narkotyków. W latach 1974-76 współpracował z Teatrem „Laboratorium” Jerzego Grotowskiego przy projektach parateatralnych. Współtwórca Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice” i jego członek w latach 1977-2003. Współzałożyciel Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA i jego lider od 2004 roku. Dyrektor artystyczny Fabryki Sztuki w Łodzi. Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, Akademii Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (filia w Bytomiu), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Twórca i dyrektor artystyczny Ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego Perspektywy i Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy. Lider licznych projektów dydaktycznych i artystyczno-edukacyjnych, prowadzonych w Polsce i na całym świecie. Twórca i reżyser międzynarodowego edukacyjno-artystycznego projektu taneczno-muzycznego „Oratorium Dance Project (2011-2012). Twórca podręcznika treningu aktorskiego pt. „Trening fizyczny aktora – Od działań indywidualnych do zespołu”. Lider licznych projektów dydaktycznych i artystyczno-edukacyjnych dla aktorów, instruktorów teatralnych, pedagogów i animatorów kultury na całym świecie.

Wiktor Moraczewski - „Warsztaty dramaturgiczne”

Absolwent Kulturoznawstwa (studia pierwszego stopnia), specjalności teatrologicznej na Uniwersytecie Łódzkim (Katedra Dramatu i Teatru). Obecnie student II roku studiów magisterskich – Teatr w kulturze współczesnej, prowadzonych przez Katedrę Dramatu i Teatru UŁ. Związany z Ośrodkiem Kultury "Górna" w Łodzi, gdzie był współorganizatorem i uczestnikiem polskich i zagranicznych projektów, między innymi "Radar", realizowanego metodą Sensory Labirynth Theatre, której jest certyfikowanym instruktorem. Doświadczenie w tej dziedzinie oraz europejski certyfikat zdobył uczestnicząc w międzynarodowym teatralnym projekcie Ritual Beyond Roots, odbywającym się w ramach programu Erasmus+ w Rumunii i podczas zagranicznych projektów, między innymi w Calypso - Il teatro per il sociale (Włochy). Od 2015 roku współpracuje z Fundacją - Instytutem Teatralnym im. Mieczysława Hertza w Łodzi. W 2016 roku zajmował się adaptacją tekstu i dramaturgią do spektaklu Anny Cichy-Fatygi "Ku wielkiemu morzu" w reżyserii Jacka Orłowskiego. Od 2017 roku współpracuje z Teatrem CHOREA w Łodzi. W ostatnim czasie zrealizował scenariusze do spektakli teatralnych "Ciemność. To co jest ukryte" i "Rój. Sekretne życie społeczne" oraz jako aktor i asystent reżysera brał udział w spektaklu "Tragedia Jana" w reżyserii Waldemara Raźniaka. Instruktor warsztatów literacko-teatralnych w ramach projektu edukacyjno-integracyjnego "Jak w ulu!". Od kilku lat prowadzi także aktywną działalność recenzencką, którą rozpoczął w studenckich gazetach festiwalowych, wydawanych podczas łódzkiego Festiwalu Szkół Teatralnych oraz Ogólnopolskiego Festiwalu Teatru Młodych "Dziatwa". Obecnie pisze recenzje dla "Kalejdoskopu" i "Dziennika Łódzkiego".

Tomasz Krukowski - Warsztaty „Oświetlenie w teatrze”

Reżyser światła. Od 2007 roku kierownik administracyjny w Fabryce Sztuki w Łodzi. Współpracował z wieloma alternatywnymi grupami teatralnymi w Łodzi, między innymi z: Akademickim Ośrodkiem Inicjatyw Artystycznych, Teatrem 77, Teatrem Dziewięćsił, Teatrem Scena Forum. Od 2007 roku reżyser światła w większości produkcji artystycznych Teatru CHOREA. Wykładowca na Akademii Muzycznej w Łodzi. Współpracował z takimi reżyserami jak: Andrzej Czerny, Piotr Krukowski, Andrzej Maria Marczewski, Zdzisław Hejduk, Remigiusz Caban, Tomasz Bieszczad, Paweł Passini, Jim Ennis, Tomasz Rodowicz.

Paweł Odorowicz - „Warsztaty muzyczne”

Muzyk, instrumentalista, kompozytor, aranżer, kameralista, sideman, realizator nagrań, producent muzyczny, animator kultury. Pierwszy (podobno) polski "elektryczny" altowiolista. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie altówki dr hab. Jacka Dumanowskiego. W latach 2011-2014 wykładowca w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji tejże uczelni (praktyka wykonawcza muzyki współczesnej). Wielopłaszczyznowy, wielokierunkowy wykonawca, twórca i kompozytor - od muzyki poważnej, poprzez piosenkę i jej pochodne, aż po muzykę ilustracyjną. Był współtwórcą i pomysłodawcą Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Organizował Studencki Festiwal Piosenki w Krakowie. Współpracował z lubelskim Stowarzyszeniem „W Stronę Sztuki”, zajmującym się wyławianiem młodych talentów muzycznych. Współpracował między innymi z: Joanną Słowińską, Dzidką Muzolf, Pauliną Bisztygą Marcinem Różyckim, zespołem Lubelska Federacja Bardów, orkiestrą Capella, orkiestrą Sinfonietta Cracovia Cracoviensis,) kwartetem smyczkowym DAFO. Od 2000 roku prowadzi własne studio nagraniowo-produkcyjne ukierunkowane na rejestrację muzyki oraz produkcję muzyczną. Dwukrotny stypendysta MKiDN (2011 i 2014). W 2016 roku laureat Turnieju Muzyków Prawdziwych w Szczecinie. W 2017 otrzymał stypendium artystyczne Prezydenta Miasta Lublina. Dwukrotny zdobywca nagrody Grand Prix w Konkursie Muzyki Folkowej "Nowa Tradycja", organizowanym przez Polskie Radio: w 2014 roku z zespołem trzy Dni Później, a w 2017 roku z autorskim projektem "Pieśni Przejścia" wykonywanym przez duet Grochocki_Odorowicz. Od 2013 roku współpracuje z Teatrem CHOREA jako wykonawca i współtwórca muzyki w koncertach i spektaklach. Od 2015 roku współpracuje z reżyserem Leszkiem Mądzikiem (Scena Plastyczna KUL), komponując oraz na żywo wykonując muzykę do jego spektakli. Współpracownik Stowarzyszenia MONAR - Klub Profilaktyki Środowiskowej „NIE NUDA” w Ozorkowie. Ma na swoim koncie ponad 40 wydawnictw CD i DVD, na których pojawia się jako muzyk, producent, aranżer i realizator.

 

WAŻNE INFORMACJE:

Zapisy na warsztaty prowadzi Teatr CHOREA, od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-18:00:
- mailowo: teatrchorea@gmail.com
- telefonicznie: +48 506 103 207

W mailu prosimy podać tytuł warsztatu, datę warsztatu i dane uczestników (imię i nazwisko).

Koszt uczestnictwa w całości projektu (8 spotkań warsztatowych) wynosi 360 zł od uczestnika.

Jest to pełna opłata za cały cykl warsztatowy i nie może być pomniejszona w przypadku, kiedy uczestnik w trakcie trwania projektu (między 18 maja 2019, a 16 listopada 2019) zrezygnuje z udziału w pojedynczych warsztatach. 

Koszt uczestnictwa w pojedynczych warsztatach wynosi 80 zł od uczestnika.

Opłaty za udział w warsztatach przyjmuje Teatr CHOREA, na konto Alior Bank: 95 2490 0005 0000 4530 5405 9285.

W tytule przelewu należy umieścić imię i nazwisko uczestnika oraz formułkę „Laboratorium kreatywnego działania – szkolenia”.

Teatr CHOREA mailowo poinformuje uczestników o odnotowanej wpłacie i tym samym ostatecznie potwierdzi uczestnictwo w warsztacie.

Wpłata za uczestnictwo w całym cyklu warsztatowym musi zostać odnotowana na koncie bankowym Teatru CHOREA najpóźniej do 5 kwietnia 2019 (piątek), do godziny 18:00.

Jeśli wpłata nie zostanie odnotowana w powyższym terminie, rezerwacja zostaje anulowana.

Wpłata za uczestnictwo w pojedynczych warsztatach musi zostać odnotowana na koncie bankowym Teatru CHOREA najpóźniej do godziny 18:00 w dniu poprzedzającym dane wydarzenie.

Za rezygnację z udziału w całym cyklu warsztatowym zgłoszoną (mailowo lub telefonicznie) do 5 kwietnia 2019 włącznie, Teatr CHOREA zwraca pełną kwotę (360 zł) na konto nadawcy.

Za rezygnację z udziału w całym cyklu warsztatowym zgłoszoną (mailowo lub telefoniczne) po 5 kwietnia 2019, Teatr CHOREA nie zwraca opłaty.

Za rezygnację z udziału w pojedynczych warsztatach zgłoszoną (mailowo lub telefonicznie) najpóźniej do 7 dnia przed datą wydarzenia, Teatr CHOREA zwraca pełną kwotę (80 zł) na konto nadawcy.

Za rezygnację z udziału w pojedynczych warsztatach zgłoszoną (mailowo lub telefoniczne) po upływie 7 dni przed datą wydarzenia, Teatr CHOREA nie zwraca opłaty.

Teatr CHOREA może wystawić fakturę VAT.

 

Organizator:

 teatrCHOREA logo color

 

Partnerzy:

logo FS

 

Logo Klub Nauczyciela

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

mkidn

 

 

Zadanie "Laboratorium Kreatywnego Działania" jest realizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu Miasta Łodzi.

logo wer horyzont zhaslem pl kolor rgb

 

 

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.