Mahabharata - spektakl Teatru Kasba Arghya z Indii

Mahabharata - spektakl Teatru Kasba Arghya z Indii

04.02.2015
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki

data: 4 lutego 2015 (środa)
godzina: 18:00 i 20:00
miejsce: sala teatralna Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi (budynek C), ul. Tymienieckiego 3
bilety: 20 PLN ulgowy / 25 PLN normalny
rezerwacja miejsc / informacje: chorea.warsztaty@gmail.com

Serdeczne zapraszamy na niezwykłe wydarzenie - spektakl "Mahabharata” Teatru KASBA ARGHYA z Kalkuty (Indie)

Reżyseria: Manish Mitra
Czas trwania: 1 godz. 40 min.

“Mahabharata” to produkcja teatralna oparta na głównym hinduistycznym poemacie epickim. To największe dzieło literatury indyjskiej, opowiadające o historii starożytnych Indii. To opowieść o życiu, miłości i sile. Spektakl jest zbudowany z obrazów, przeplatanych kilkoma frazami i cytatami z poematu w języku angielskim i w sanskrycie. Narracja oparta na działaniach fizycznych została opracowana i rozwinięta poprzez fuzję różnorodnych form tradycyjnego tańca indyjskiego, takich jak: Kathakali, Bharanatyam, Kathak i tradycyjnych form teatralnych, takich jak: Kutiyattam i Yakshagana. Cały spektakl osadzony jest na fundamencie tradycyjnej hinduskiej muzyki i rytmów...

Przedstawienie będzie również prezentowane 1 lutego 2015 w Odin Theatret, (Holstebro, Dania) prowadzonym przez Eugenio Barbę, 6 lutego 2015 w Teatrze Kana w Szczecinie i 9 lutego 2015 w Miejskim Centrum Kultury w Bydgoszczy.

Kasba Arghya to grupa teatralna z Kalkuty (Indie). Dyrektorem grupy jest Manish Mitra, reżyser i twórca teatralny, specjalizujący się w pracy z tradycyjnymi indyjskimi formami teatralnymi. Praca teatru Kasba Arghya skupiona jest na badaniu tradycyjnych elementów kutlury Indii – teatralnych, muzycznych i tanecznych, i na ich podstawie rozwijaniu nowoczesnego języka teatru. Artyści zespołu Kasba Arghya nieustannie pracują nad zgłębianiem etnicznych źródeł własnej kultury. Aktorzy teatru są świetnie wyszkolonymi specjalistami w dziedzinie tradycyjnych indyjskich form tańca, m.in: Kathakali, Kutiyattam i Kalari Payattu. W swojej pracy, poprzez trening fizyczny, dążą do zrozumienia ciała aktora działającego na scenie i zasad jego scenicznej obecności. Starają się też stworzyć własną, oryginalną metodę scenicznej fizycznej narracji i teatralnego obrazowania.

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.