Tragedy of John

"Tragedy of John" or "Tragedy or images of the Death of the Most Holy John the Baptist, the Divine Messenger" by Jakub Gawatowic 

Direction: Waldemar Raźniak
Choreography: Liwia Bargieł
Music: Tomasz Krzyżanowski
Costumes: Emil Wysocki
Directors Assistant: Wiktor Moraczewski
Cast: Janusz Adam Biedrzycki, Joanna Chmielecka, Paweł Głowaty, Joanna Jaworska-Maciaszek / Daria Szymańska / Sara Kozłowska, Michał Jóźwik, Majka Justyna, Małgorzata Lipczyńska, Anna Maszewska, Wiktor Moraczewski, Ewa Otomańska, Dorota Porowska, Tomasz Rodowicz, Elina Toneva
Premiere: 17.11.2018, Art_Inkubator in Fabryka Sztuki in Lodz


Watch the photos by Zuza Balcerzak

Watch the photos by Rami Shaya / Tutajproduction

Watch the photos by Rami Shaya / Tutajproduction (Teatr Polska 2019, Żyrardów)

Watch the photos by Rami Shaya / Tutajproduction (Teatr Polska 2019, Myszków)

Watch the photos by Rami Shaya / Tutajproduction (Teatr Polska 2019, Czechowice-Dziedzice)

Watch the photos by Rami Shaya / Tutajproduction (Teatr Polska 2019, Radomsko)

Watch the photos by Rami Shaya / Tutajproduction (Teatr Polska 2019, Głogów) 

Watch the photos by Rami Shaya / Tutajproduction (Teatr Polska 2019, Zduńska Wola)

Watch the trailer by Rami Shaya

 

This early Baroque text written in 1619 at the St. John's Fair in Kamionka Strumiłowa (today in Ukraine) is a unique monument of the Polish language and a testimony to the tradition of fairground theater. The whole played once by students of the Jesuit college on the one hand contains elements of farce and grotesque, on the other, divine fear and horror (mysterium tremendum). The vivid and dynamic language of Gawatowic does not give way to the masters of the renaissance Polish literature - Jan Kochanowski and Mikołaj Rej.

In the era of research on the religiosity genes VMAT2, the clash of ideological systems and the development of artificial intelligence is worth considering whether faith is in any way rational? Where does her power come from and is it important today? What distinguishes the ultra-religious attitude from the fanatic attitude and what canons of values can be considered today as valid?

 

Producer: Warszawskie Towarzystwo Sceniczne

wts logo


Co-producers: Teatr CHOREAFabryka Sztuki in Lodz

teatrCHOREA logo color          logo FS

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

mkidn

 

Spektakl bierze udział w edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”.

Klasyka Zywa logo

 

Organizatorzy Konkursu:

mkidn cmyk          1.it logo          OKT logo OKT

 

 

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.